18
04 2016
613

Serviciul Vamal consolidează dialogul cu mediul de afaceri

La data de 19 aprilie, începînd cu orele 10.00, reprezentanții mediului de afaceri sunt invitați la prima sesiune de informare sub genericul “Reforme în domeniul vamal și al facilitării comerțului”.

Evenimentul va fi desfășurat în incinta Biroului Vamal Chișinău, situat pe adresa mun. Chişinău, bd. Dacia 49/6. De menționat, că la eveniment va fi prezent Directorul General al Serviciului Vamal, Vitalie VRABIE.

Acest eveniment va scoate în evidență modificările recente cu impact asupra agenților economici și face parte din seria de acțiuni de consolidare a dialogului dintre Serviciul Vamal și mediul de afaceri.

Șefii Direcțiilor Aparatului Central al Serviciului Vamal se vor întâlni cu agenții economici pentru a discuta despre impactul procedurilor simplificate, statutului de AEO și vămuirii electronice asupra activității mediului de afaceri, dar și pentru a le comunica cele mai recente reforme în domeniul vamal: reducerea numărului de acte necesare vămuirii, amânarea plăților vamale și Tariful Vamal Integrat al Republicii Moldova – TARIM.

Ultimele două reforme fac parte din seria de soluții promovate în cadrul Campaniei ”Update Moldova” și au drept scop ameliorarea climatului de afaceri și reducerea costurilor și riscurilor activității de întreprinzător în Moldova, este realizată cu susținerea Programului Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională „Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător” (BRITE).

Agenții economici prezenți vor avea posibilitatea să obțină mai multe informații privind mecanismul de amânare a achitării plăților vamale, condițiile pe care trebuie să le întrunească importatorii pentru a putea beneficia de această facilitare, precum și avantajele pe care le oferă această reformă. Specialiștii în domeniul reglementărilor netarifare și clasificarea mărfurilor din cadrul Serviciului Vamal urmează să prezinte întreprinzătorilor mai multe informații despre modul în care vor putea utiliza baza de date exhaustivă de acte permisive TARIM, precum și despre eforturile de a exclude dublările nejustificate de acte permisive la importul și exportul de mărfuri.

Adițional, în vederea creșterii nivelului de informare al agenților economici, Serviciul Vamal a elaborat o serie de ghiduri privind diferite proceduri și regimuri vamale, care vor fi distribuite tuturor agenților economici pe suport digital.

Agenții economici sunt invitați să se înregistreze la sesiunea de informare, apelând la numărul 079705271 sau transmițând un mesaj la angela@cdr.org.md.

Evenimentele vor avea loc conform următorului program:

  • Birou vamal Chișinău – 19 aprilie 2016;
  • Birou vamal Ungheni – 20 aprilie 2016;
  • Birou vamal Bălți – 21 aprilire 2016;
  • Birou vamal Comrat – 22 aprilie 2016.

Menționăm, că peste 300 importatori, exportatori, transportatori și brokeri vamali vor participa, în perioada 19-22 aprilie 2016, la o serie de sesiuni de informare organizate în incinta birourilor vamale Chișinău, Comrat, Bălți și Ungheni de către Serviciul Vamal al Republicii Moldova, în parteneriat cu Programul USAID Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător BRITE.

via | www.customs.gov.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.