02
06 2021
209

Utilizarea AdSense: aspecte contabile și fiscale

Produsele IT pot fi „monetizate” de către dezvoltatori (companii IT) prin intermediul publicității, aceasta deseori fiind unica posibilitate de a obține venituri din dezvoltarea și crearea produselor software: aplicații, website-uri etc. Aplicația AdSense este o modalitate gratuită și simplă de a câștiga bani, afișând anunțuri lângă conținutul online.
 
În articolul „Google AdSense: aspecte contabile și fiscale” publicat în ediția din iunie a revistei „monitorul fiscal FISC.md”, autorul Andrei Jizdan afirmă că, utilizând aplicația de publicitate, companiile IT pot afișa reclamă textuală, imagine sau video pe site-urile personale. Aceste afișări sunt administrate de Google și generează venituri fie pe click, fie pe afișare.

 

Pentru a ajuta companiile interesate în utilizarea respectivei modalității de „monetizare” a produselor sale, autorul explică care este modul de funcționare a programului. Totodată, în articol se atrage atenția asupra faptului că, pentru contabilizarea corectă a operațiunilor economice legate de utilizarea AdSense, e necesar ca agentul economic să aplice în calitate de metodă de evidență contabilitatea de angajamente, principiul care prevede recunoaşterea elementelor contabile pe măsura apariţiei acestora, indiferent de momentul încasării/plăţii de numerar sau al compensării sub altă formă (art. 6 din Legea nr. 287/2017).

 

Mai multe detalii sunt oferite în nr. 4 (67) al revistei „monitorul fiscal FISC.md”.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.