Servicii electronice

Serviciul „Declarație electronică”. Întrebări frecvente

Care este procedura de conectare la serviciul „Declaraţie electronică” pentru agenţii economici care au devenit recent plătitori ai T.V.A.? 1. Persoanele responsabile (director şi contabil) se înregistrează pe portalul www.servicii.fisc.md 2. După înregistrarea utilizatorilor, contactaţi Centrul deAsistenţă şi Contact la numărul de telefon 022-822-222 pentru programare, la unul din centrele de conectare existente:
  • CC Chişinău - bd. Ştefan cel Mare 162, et. 2, bir. 220;
  • CC Bălţi - str. Ştefan cel Mare 128, bir. 313;
  • CC Comrat - str. Comsomolului 20, bir. 2.
Ulterior, conform programării vă apropiaţi la centrul de conectare pentru care aţi optat, cu următoarele documente:
  • Extrasul din Registru de Stat al persoanelor juridice (original şi copie);
  • Ordinul intern al întreprinderii privind persoanele responsabile de semnarea dărilor de seamă în format electronic;
  • Copia şi originalul buletinului de identitate a persoanelor responsabile;
  • Ştampila întreprinderii.
Notă! prezenţa directorului şi contabilului-şef este obligatorie. Aplicaţia Java este instalată, dar la semnare apare mesajul „Instalaţi Java Virtual Machine”? În acest caz trebuie să activaţi modulul Java în browser-ul Dvs , fiind necesar să parcurgeţi următorii paşi: meniul „Instrumente”=> „Suplimente” => „Module” => „Java ™ Platform SE …”, tastaţi butonul „Activare” şi accesaţi serviciul „Declaraţie electronică” pentru semnarea dărilor de seamă. Notă! Această cale de activare este disponibilă numai în browser-ul Mozilla Firefox. Accesînd serviciul „Declaraţie electronică”, vă apare profilul pentru cealaltă persoană din întreprindere (director sau contabil)? Dacă se întîmplă acest lucru este necesar să părăsiţi serviciul prin tastarea butonului „Ieşire” şi apoi să accesaţi iarăşi serviciul „Declaraţie electronică”. Dacă această procedură nu va oferi rezultatul dorit, recurgeţi la ştergerea cookies-urilor. Pentru aceasta, la momentul cînd vă aflaţi pe o pagină deschisă în browser-ul utilizat, tastaţi concomitent combinaţia de butoane Ctrl+Shift+Delete. În fereastra apărută confirmaţi ştergerea tuturor cookies-urilor. Cum procedăm în cazul în care lipseşte butonul „Semnează” la declaraţia din statutul „Semnate” şi este doar opţiunea „Şterge semnătura”? Concluzia: Dvs vă aflaţi în profilul utilizatorului care deja a semnat darea de seamă, de aceea apare în rezultat doar butonul „Şterge semnătura”.Soluţia: părăsiţi serviciul „Declaraţie electronică” şi accesaţil din nou, cu celălalt utilizator. Nu reuşiţi să semnaţi dările de seamă în serviciul „Declaraţie electronică”? Această situaţie ar putea fi cauzată de următorii factori: 1. Nu aveţi instalată aplicaţia Java. Accesaţi www.java.com, descărcaţi programul şi instalaţi-l în calculatorul Dvs. 2. Dacă aplicaţia Java este instalată, ar fi recomandabil să actualizaţi pînă la ultima versiune existentă. 3. Antivirusul poate bloca lansarea aplicaţiei Java. 4. Aveţi restricţii la calculatorul utilizat. 5. Verificaţi dacă semnătura corespunde profilului din serviciul „Declaraţie electronică”. 6. În cazul apariţiei ferestrei „Warning Security”, în momentul semnării, tastaţi butonul „Run”. 7. Este recomandabil ca serviciul „Declaraţie electronică” să fie accesat prin intermediul browser-ului Internet Explorer,începînd cu vers.7 sau Mozilla Firefox cu cele mai recente versiuni. 8. Semnătura electronică de autentificare a fost copiată în calculator, în mapă. 9. În cazul apariţiei mesajului „You’ve specified an invalid password” verificaţi corectitudinea parolei introduse. 10. Data şi ora de la calculator nu corespunde cu data şi ora curentă. 11. Nu funcţionează dispozitivul de citire a discurilor (CD-ROM). Care este procedura de revocare (anulare) a semnăturii electronice de autentificare? Pentru revocarea (anularea) semnăturii electronice de autentificare este necesar să completaţi formularul cererii de revocare Apoi, cu formularul cererii de revocare completat şi buletinul de identitate vă apropiaţi la Centrul de Conectare de pe adresa: bd. Ştefan cel Mare 162, et. 2, bir. 220 . Cum procedăm dacă la salvarea declaraţiei TVA12 se blochează procesul de verificare a facturilor fiscale? În cazul blocării procesului de verificare a facturilor fiscale în declaraţia TVA12, se recomandă tastarea repetată a butonului „Salvează”
author icon

Victor Cioclea

Monitorul fiscal FISC.md Nr.13 2013


Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

15847 vizualizări

Data publicării:

20 Mai /2013 17:55

Catalogul tematic

Servicii electronice

Etichete:

Servicii electronice fiscale

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon