Documente și comentarii
Completarea cererii de solicitare a compensației în cadrul Programului „Prima Casă”
Programul național „Prima Casă” rămâne unul solicitat de persoanele fizice, oferindu-le posibilitatea de procurare a locuinței în condiții facilitare. Publicația noastră a venit cu prezentarea Programului la toate etapele de extindere a acestuia, iar astăzi oferim un ghid pentru potențialii beneficiari ai compensațiilor oferite din bugetul de stat participanților la respectivul program, ținând cont de dificultățile care le pot apărea la solicitarea compensațiilor.
1) Unde și cum poate fi completată cererea de acordare a compensației?
Cererea de acordare a compensației se completează online, prin intermediul portalului guvernamental primacasa.gov.md:
- Accesați compartimentul «Compensații Prima casă»;
2. Tastați link-ul Înregistrează-te. Menționăm, înregistrarea poate fi efectuată și prin Mpass, dacă dețineți semnătură electronică.
3. Indicați datele personale solicitate: IDNP, numele, prenumele, adresa e-mail, parola care doriți să o stabiliți.
*Dacă înregistrarea a trecut cu succes, va apărea un mesaj confirmativ:
4. Pe adresa e-mail indicată de Dvs va fi transmis un mesaj de confirmare (verificare e-mail), cu butonul Click aici:
5. După tastarea butonului, veți fi automat redirecționat în Cabinetul personal pe site:
6. Selectați programul la care doriți să aderați și completați cererea cu date solicitate;
2) Cum se anexează documentele solicitate?
În Сabinetul personal disponibil pe crm.primacasa.gov.md, accesați programul la care doriți să aderați:
- În zona «Adăugarea documentelor conexe», apăsați butonul «Choose File / Обзор»
3) Care sunt cerințele privind formatul documentului?
4) La nașterea unui copil, cum poate fi adăugată informația în cererea electronica existentă în cadrul Programului pentru familiile cu copii?
Accesați Cabinetul personal -> Cererea Prima casă 3 -> butonul Amendament (*partea de sus a paginii):
Se completează informația despre copilul nou-născut (nume, prenume, patronimic, IDNP, data nașterii, sexul) și se anexează Certificatul de naștere a copilului.
5) Am uitat parola de la account-ul creat pe portal primacasa.gov.md. Cum poate fi restabilit accesul?
3. Indicați adresa e-mail utilizată în procesul de înregistrare și apăsați butonul «Trimite parolă resetare link»;
4. Pe adresa e-mail indicată va fi transmis un mesaj de confirmare, cu opțiunea Reset password / link-ul;
5) Veți fi readresat pe pagina unde va fi necesar să indicați parola nouă și să tastați butonul de confirmare.
6) Cum poate fi modificat/radiat documentul deja anexat în cererea electronica?
Pentru a modifica/radia documentul este necesar ca cererea electronică să fie în statutul «Salvat / Depus / Respins». În caz contrar, așteptați ca cererea Dvs să fie analizată.
-
În zona «Adăugarea documentelor conexe», tastați butonul «Choose File / Обзор»
-
În fereastră care s-a deschis, selectați fișierul în format PDF care doriți să-l anexați în locul celui existent
-
Tastați butonul albastru «Salvează» din partea de jos a paginii.
7) Unde poate fi vizualizat statutul curent al cererii electronice?
- Accesați «Cabinetul personal» care este disponibil după autentificare în compartimentul «Compensații Prima casă» pe portalul primacasa.gov.md.
- Accesați programul în care a fost depusă cererea electronica (*Prima casă 2/3/4/5)
- În partea stângă a ecranului este indicat statutul curent al cererii, data și ora setării statutului.
*Totodată, informația privind modificarea statutului cererii poate fi vizualizată prin tastarea «Clopoțelului» din partea dreaptă de sus a paginii.
8) Unde poate fi vizualizat mesajul recepționat de la operator privind cererea electronică depusă?
Totodată, mesajele se expediază automatizat și pe adresa e-mail a solicitantului.
9) A fost recepționat mesajul că cererea a fost aprobată spre finanțare. Cum poate fi anexat documentul privind confirmarea datelor/rechizitelor bancare?
- Accesați «Cabinetul personal», care este disponibil după autentificare în compartimentul «Compensații Prima casă» pe portalul primacasa.gov.md.
- Accesați programul în care a fost depusă cererea electronica (*Prima casă 2/3/4/5)
- În cerere s-a deschis un nou compartiment – Copia documentului de confirmare a datelor bancare.
10) Când începe acordarea compensațiilor?
Conform pct.22 din Hotârârea Guvernului nr.567/2018, pct.22 din Hotârârea Guvernului nr.797/2018 și pct.22 din Hotârârea Guvernului nr.253/2019, alocarea compensaţiei băneşti începe de la data de întâi a lunii următoare datei încărcării în sistem a documentului de confirmare a datelor bancare aferente creditului ipotecar, la care urmează a fi realizat transferul compensaţiilor băneşti.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2249 vizualizări
Data publicării:
30 Mai /2022 08:01
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
prima casa | program
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.