Știri
Facilitarea activității mediului de afaceri: principaele prevederi ale pachetului de legi
Astăzi, 10 martie, în cadrul unei conferințe de presă, viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a trecut în revistă principalele prevederi ale pachetului de legi care a obținut avizul Guvernului în cadrul ședinței din 7 martie. Amintim, proiectul de lege ce vine cu măsuri de facilitare a activității mediului de afaceri și conține modificări în mai multe acte normative.
Astfel, documentul conține modificări în reglementarea domeniilor raporturilor de muncă, construcții și urbanism, IT și telecomunicații, control de stat asupra activității de întreprinzător, siguranța alimentelor și sănătatea publică, comerțul interior, protecția datelor cu carcter personal etc.
Odată cu adoptarea în Parlament a pachetului de dereglementare a afacerilor și reducere a birocrației, vor fi resimțite o serie de beneficii atât de către cetățeni, dar și de mediul de afaceri. Ca rezultat al acestor modificări, estimăm că antreprenorii și cetățenii vor economisi cel puțin 50 mil. lei anual și 200 mii ore de muncă anual, ceea ce echivalează cu 250 mii de zile anual – timp ce va fi utilizat în sporirea productivității afacerilor, a menționat Dumitru Alaiba.
Astfel, principalele prevederi din pachetul de legi de dereglementare a afacerilor se referă la:
- Programarea concediilor anuale;
- Plata concediului de boală;
- Excluderea precontractului individual de muncă;
- Excluderea regulamentelor interne, care vor deveni doar opționale;
- Eliminarea „pașaportului albastru” medical;
- Consolidarea funcției de consultanță a statului: în primii 3 ani de activitate a IMM-urilor organul de control nu va impune sancțiuni, cu excepția cazurilor în care se repetă încălcările sau sunt acestea sunt foarte grave;
- Digitalizarea relațiilor dintre executorii judecătorești și băncile comerciale, pentru a reduce costurile administrative și de timp;
- Includerea în lege a obligației înregistrării Notei de motivare în Registrul de stat al controalelor, pentru a face transparentă analiza riscurilor efectuată de inspector și motivele care au stat la baza începerii controlului inopinat;
- Simplificarea procedurilor de autorizare a instalării rețelelor de comunicații electronice prin excluderea rețelelor de comunicații electronice din categoria bunurilor imobile dacă acestea nu sunt atașate în mod permanent la un teren sau clădire etc.
În același timp, ministrul a anunțat că în proces de elaborare sunt și alte modificări ce vor avea impact pozitiv asupra afacerilor, cum ar fi: reforma conceptului SRL pentru a oferi o mai mare independență companiilor și asociațiilor; reforma sistemului de raportare (eliminarea a cel puțin 50% din rapoarte, pentru a reduce povara birocratică); promovarea comerțului electronic; digitalizarea la nivel de 100% a serviciilor publice pentru antreprenori și altele.
În următoarea perioadă preconizăm să oferim și mai multă libertate antreprenorilor și mediului de afaceri. Vom construi o economie deschisă și liberă, fără corpuție și birocrație. Toate probleme din economia națională au soluții, unele au nevoie doar intervenții minore, iar altele sunt sistemice si va trebui adoptată o viziune pentru viitor. Până la aprobarea pachetului de legi în Parlament, vom avea o rundă de consultări cu mediul de afaceri și dezbateri în cadrul comisiilor parlamentare, după care sperăm să avem votul final la acest pachet de legi în luna curentă, a mai adăugat veceprim-ministrul.
Notă: recomandăm să consultați și următoarele prevederi ale proiectului de lege:
-În primii ani de activitate ÎMM-urile ar putea obține consultanță în loc de sancțiuni
-Facilitarea activității mediului de afaceri. Ce modificări sunt propuse în Codul muncii
-Digitalizarea unor procese din activitatea executorilor judecătorești
-Facilitarea activității mediului de afaceri: Codul contravențional va conține noi prevederi.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1340 vizualizări
Data publicării:
10 Martie /2023 10:32
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Etichete:
legislatia muncii | servicii electronice | digitalizare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.