Monitorul SFS
În atenția contribuabililor care au obligația prezentării declarațiilor fiscale
Serviciul Fiscal de Stat reiterează că declarațiile fiscale, aferente perioadelor fiscale începând cu 1 ianuarie 2023, se prezintă de către toți contribuabilii (persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitate de întreprinzător sau profesională), indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget doar în mod electronic.
Pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică, contribuabilii trebuie să dețină semnătură electronică sau mobilă emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
În acest sens, recomandăm tuturor contribuabililor care au obligația de a prezenta declarații fiscale și nu dețin la moment semnătura electronică sau mobilă, să demareze procesul de solicitare și obținere a acesteia de la prestatorii respectivului serviciu.
Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:
I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”
Semnătura electronică poate fi obținută aplicând pe următorul link.
Ghiduri video de utilizare a semnăturii electronice pot fi consultate aici.
Telefon de contact: 022 822 222, e-mail: pki@sfs.md
I.M. Orange Moldova S.A.
Serviciul semnătura mobilă poate fi activat prin depunerea cererii la unul din magazinele prestatorului.
Activarea serviciului Semnătura Mobilă este gratuită și se achită doar la utilizare. Prețul standard al unei semnături constituie 3 lei.
Toată informația aferentă semnăturii mobile, inclusiv instrucțiuni de utilizare, poate fi consultată pe pagina-web a prestatorului la următorul link.
I.M. Moldcell S.A.
Serviciul semnătura mobilă poate fi activat prin formarea codului *222*5#ok de pe dispozitivul Dvs mobil și alegerea unui pachet din cele oferite de prestator.
Toată informația aferentă semnăturii mobile poate fi consultată pe pagina-web a prestatorului la următorul link.
I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”
Semnătura electronică poate fi obținută la accesarea următorului link.
Ghidul de utilizare a semnăturii electronice poate fi consultat aici.
Telefon de contact: 022 820 911, e-mail: semnatura@semnatura.md
I.P. Agenția Servicii Publice
Buletinul de identitate electronic este actul de identitate de uz intern și care conţine mijloacele semnăturii electronice şi certificatele cheilor publice, care se introduc în mediul de stocare electronică a datelor.
Certificatele cheilor publice sunt valabile pe un termen de 2 ani, iar la expirarea acestui termen, la cererea titularului buletinului de identitate electronic valabil, se eliberează certificate noi conform tarifului stabilit.
Pentru mai multe detalii, recomandăm accesarea paginii-web oficiale a prestatorului, la următorul link.
După obținerea semnăturii electronice, contribuabilul urmează să se autentifice prin intermediul site-ului www.sfs.md în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” pentru a putea prezenta declarațiile fiscale în mod electronic.
Pentru obținerea suportului privind autentificarea în SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” sau prezentarea declarațiilor fiscale contribuabilii pot contacta Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul de telefon 0 8000 1525 (apel gratuit) sau să se adreseze la Direcția de deservire fiscală din raza de deservire.
Informația detaliată privind pașii care urmează să îi parcurgeți în vederea depunerii declarațiilor fiscale în mod electronic poate fi consultată pe pagina-web oficială a SFS, la următorul link.
Tutorial video privind semnătura digitală.
Recomandăm să citiți și: Din 1 ianuarie, noi categorii de contribuabili vor fi obligați să utilizeze metodele de raportare electronică. Trei pași pentru accesarea sistemului
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1288 vizualizări
Data publicării:
09 Februarie /2023 14:04
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
serviciul fiscal de stat | format electronic | dare de seamă | Semnătura electronică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.