
Știri
Înregistrarea în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă şi de control/imprimantele fiscale se va efectua pe un termen de 5 ani
Vineri, 5 septembrie curent, în Monitorul Oficial a fost publicată Legea nr. 227 din 10 iulie 2025 pentru modificarea unor acte normative (optimizarea proceselor de obținere a actelor permisive), elaborate în scopul asigurării unui cadru legal coerent și eficient în domeniul reglementării prin autorizare a activității de întreprinzător.
De menționat, că în urma postmonitorizării aplicării Legii nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător, s-a constatat oportunitatea revizuirii Nomenclatorului actelor permisive, în scopul reducerii poverii administrative asupra mediului de afaceri prin eliminarea documentelor confirmative redundante (adeverințe, extrase, certificate, duplicate etc.). Această acțiune, în opinia experților, va contribui la simplificarea procedurilor administrative, sporirea transparenței şi facilitarea desfășurării activităților economice.
Astfel, în temeiul Legii nr.227/2025 va fi expus în redacție nouă art. 1441 din Codul fiscal care stabilește procedura înregistrării în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale.
Conform noii redacții al alin. (1) art. 1441 din CF, furnizorii de mașini de casă și de control/imprimante fiscale și centrele de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (CAT MCC/IF) vor fi în drept să inițieze activitatea doar după înregistrarea la Serviciul Fiscal de Stat. Înregistrarea în calitate de CAT MCC/IF se va efectua gratis, pe un termen de 5 ani. Reiterăm, că la etapa actuală furnizorii CAT MCC/IF obțin certificate de înregistrare ce sunt valabile pe un termen de 3 ani.
Pentru a fi înregistrat, în temeiul alin. (4) al articolului menționat, solicitantul va depune cererea și următoarele acte la SFS:
a) copia ordinului de numire a persoanelor (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data-limită de valabilitate ale legitimației) responsabile de domeniul pentru care se solicită înregistrarea (adresa pentru corespondență, inclusiv e-mail, telefon, fax);
b) copiile contractelor de colaborare cu furnizorul de MCC/IM în care, în mod expres, urmează a fi enumerate modelele de mașini de casă și de control/imprimante fiscale care vor fi deservite (domeniul de certificare pentru solicitanții de certificat CAT MCC/IF);
c) preavizul furnizorului concret de MCC/IF despre acordul de a elibera sigiliile de protecție pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (sigiliile furnizorului);
d) lista angajaților specialiști (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data limită de valabilitate ale legitimației) care efectuează instalarea, repararea și deservirea tehnică a MCC/IF.
Totodată, odată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi, alin. (15) al art. 1441 din CF va stabili că depistarea, de către SFS, a unor date neveridice în informația declarată de solicitant sau a lipsei documentelor necesare prevăzute supra va servi drept temei pentru sistarea termenului de înregistrare inițială sau a unei înregistrări noi a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF.
Solicitantului i se va comunica, prin notificare, asupra neajunsurilor și i se va acorda un termen pentru înlăturarea neajunsurilor, ce nu va depăși 10 zile lucrătoare de la data recepționării notificării. În cazul în care solicitantul nu va înlătura neajunsurile în termenul acordat, autoritatea fiscal va retrage înregistrarea inițială sau va refuza înregistrarea nouă a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF.
Atragem atenția, că noile prevederi vor fi puse în aplicare la expirarea termenului de 5 luni de la data publicării în MO, adică, din 5 februarie anul 2026.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
137 vizualizări
Data publicării:
10 Septembrie /2025 07:55
Catalogul tematic
Echipamente de casă şi control | Noutăți
Etichete:
imprimanta fiscală | ECC
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.