Știri

Inspectorul din cadrul organului de control va interacționa cu persoana supusă controlului prin intermediul cabinetului personal

Persoana supusă controlului, în temeiul prevederilor Legii nr. 131/2012 privind controlul de stat, poate obține dreptul să transmită/încarce/prezinte probe în scopul executării prescripției și să semneze cu semnătură electronică procesul-verbal de control prin intermediul cabinetului personal care va fi parte componentă a sistemului informațional automatizat Registrul de stat al controalelor, destinat interacțiunii reciproce a persoanei supuse controlului cu organul abilitat cu funcții de control. 

 

Cancelaria de Stat a înaintat pentru consultări publice proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (Legii nr. 131/2012 și a legilor sectoriale conexe controlului de stat), elaborat în temeiul propunerilor prezentate de organele de control, cu suportul Secretariatului Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru și a Programului USAID „Reforme Instituționale și Structurale în Moldova” (MISRA).

 

Astfel, având în vedere că actuala tendința este de a diminua presiunea asupra mediului de afaceri, a reduce cheltuielile alocate controlului de stat și a atrage investiții, modificările propuse urmează să simplifice procesele de lucru ale organelor de control și să optimizeze utilizarea resurselor umane și financiare. În acest sens, pentru a digitaliza procesele controlului de stat, persoana supusă controlului va avea posibilitatea de a interacționa cu inspectorii prin intermediul cabinetului personal, instituirea căruia va fi prevăzută în Legea nr. 131/2012.

 

Totodată, proiectul propune ca examinarea petițiilor și cererilor prealabile de contestare, conform procedurii prealabile în conformitate cu prevederile Codului administrativ, depuse de persoana controlată la organul de control să se efectueze doar în cadrul consiliilor de soluționare a disputelor, a căror funcționalitate va fi asigurată de către conducătorul organului de control.

 

Consiliile vor funcționa în cadrul organului de control, iar din componența acestora vor face parte, în mod obligatoriu, minim patru și maxim șase reprezentanți ai asociațiilor de întreprinzători (cu relevanță pentru domeniul de control sau aspectele contestate), conducătorii principalelor subdiviziuni din cadrul organului de control și reprezentantul autorității publice centrale aferente domeniului.

 

În condițiile aprobării proiectului în redacția autorului, nu vor constitui obiect al contestațiilor în cadrul consiliilor de soluționare a disputelor procesele-verbale de control și alte acte administrative individuale care vor fost contestate direct în instanța de judecată, procesele-verbale de control prin care vor fi constatate contravenții, în situația în care se contestă partea de contestare a faptei contravenționale din procesul-verbal de control, care se va contesta în conformitate cu prevederile Codului contravențional.

 

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

364 vizualizări

Data publicării:

26 Iunie /2024 07:57

Catalogul tematic

Noutăți fiscale | Servicii electronice

Etichete:

Semnătura electronică | inspector | acte de control | organ de control

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon