11
10 2018
246

5 lucruri elementare pe care ar trebui să le facă un manager bun

Lucrurile nu se schimbă la locul de muncă. Le putem numi diferit, dar ele nu se schimbă. Oamenii devin «Angajaţii», «Staff” etc. Noi le dăm nume diferite pentru a apărea mai relevante sau pentru a valida o funcţie, dar lucrurile nu se schimbă. Putem schimba numele a tot ce vrem, dar aceleaşi probleme, succese şi provocări care există astăzi, au existat încă de când primele persoane au fost angajate.

Dar dacă un manager doreşte cu adevărat să dezvolte o organizaţie prosperă, cu relaţii excelente între angajati, în speranţa că va menţine oamenii, personalul fiind fericit şi motivat, iată cinci lucruri care este nevoie să le fie reamintite managerilor.

1. Fii un manager care încurajează potenţialul (cunoscut formal ca şi „mentor“)

Managerii au nevoie să îmbrăţişeze idea că toţi angajaţii doresc să fie oameni de succes, şi că aceştia au nevoie de un mentor în drumul lor către succes. Fii un manager de încredere în conversaţiile private. Fii abordabil, împărtăşeste viziunile angajaţilor. Succesul tău este o sursă de inspiraţie pentru angajaţii tăi. Fii obiectiv şi dispus să pledezi. Ascultă ideile angajaţilor pentru a rezolva provocările de zi cu zi şi condu-i către cele mai bune rezultate. Critică atunci când este cazul şi foloseşte critica ca o oportunitate de învăţare mai degrabă decât o formă de disciplină.

2. Creştere o pereche (sau două)… de urechi şi ochi mari

Un bun manager ştie să asculte şi să privească. Ascultarea implică întreaga conversaţie, nu doar ultimele cuvinte. Cât de bune sunt abilităţile tale de ascultare? Sau îţi procesezi gândurile şi răspunsurile în timp ce un angajat discută cu tine? Un bun manager vede, de asemenea, şi ce se întâmplă. Sunt angajatii stresaţi? Nefericiţi? Frustraţi? E timpul să opreşti ignoranţa. Ştii ce gândesc şi cu ce se confruntă? Chiar dacă nu poţi schimba asta, deschide ochii şi vezi ce se întâmplă pe holuri şi în birouri.

3. Investeşte în abilităţi (Cunoscut formal ca etapă de „formare şi dezvoltare“)

Managerii de succes recunosc importanţa oferirii angajaţilor a oportunităţii de a învăţa, de a se dezvolta, pentru a fi angajaţi eficienţi. Fie că aduci un trainer extern, fie că trimiţi angajaţii la un seminar public gratuit, utilizează-ţi resursele sau dedică-ţi timp în fiecare săptămâna pentru a-ţi instrui angajaţii, pentru a-i ajuta să înţeleagă mai bine cum să utilizeze diverse instrumente la locul de muncă. Formarea şi educaţia este critică – iar preocuparea ta arată angajaţilor că eşti gata să investeşti în dezvoltarea lor. Angajaţii iubesc un manager preocupat de creşterea, dezvoltarea şi avansarea lor.

4. Alătură-te mişcării Sharing! (Împarte)

Informaţia este cunoaştere — nu putere. Trăim într-o societate care împarte informaţii. Un bun manager este dispus să facă schimb de informaţii – uneori chiar informaţii sensibile – în scopul de a câştiga încredere, respect şi de a construi o echipa mai bună. Schimbul de informaţii ajută organizaţiile să înainteze.

5. Nu eşti atât de minunat

Nu ai intermediat pacea lumii încă, aşa este? Ti-ai generat de unul singur toate veniturile companiei? Probabil că nu.

Managerii buni nu au nevoie să le reamintească angajaţilor că el e şeful, dar au nevoie să le reamintească de treaba bună pe care echipa o face. Este vorba despre obiectivele echipei şi organizaţiei, nu titlul, programul de călătorie, la cât de multe întâlniri ai participat astăzi.

Deci, aceasta este provocarea mea pentru tine, domnule manager: alege una din ideile de mai sus şi aplic-o în această săptămâna. Săptămâna viitoare, sau poti alege alta. Şi aşa mai departe...

via | www.learningnetwork.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.