Știri
Managementul de caz al beneficiarului de ajutor social, din 1 ianuarie 2025
În Monitorul Oficial din 22 februarie curent a fost publicată Legea nr. 23 din 15 februarie 2024 pentru modificarea unor acte normative, ce are ca scop responsabilizarea beneficiarilor de ajutor social.
Astfel, structurile teritoriale de asistență socială, din 1 ianuarie anul 2025, vor efectua o evaluare a cauzelor care duc la situație de dificultate (necesitatea de a beneficia de ajutor social), însoțită de dezvoltarea unui plan care poate include furnizarea de măsuri de asistență socială, inclusiv servicii sociale, iar în cazul familiilor cu beneficiari apți de muncă - și măsuri de ocupare în câmpul muncii.
În acest sens, Legea nr. 133/2008 cu privire la ajutorul social a fost completată cu un articol nou ce va reglementa managementul de caz al beneficiarului de ajutor social. Conform legii, management de caz presupune un instrument de identificare și evaluare a nevoilor familiei, în colaborare cu aceasta, pentru a accesa servicii care să răspundă necesităților identificate în conformitate cu resursele disponibile.
Prin aceste modificări autoritățile intenționează să reducă dependența beneficiarilor apți de muncă de ajutorul social și încurajarea acestora de a participa la măsurle active de ocupare a forței de muncă.
Conform datelor, pe parcursul anului 2023 au fost achitate mijloace financiare pentru plata prestației de ajutor social în cuantum de 686,5 mil.lei, iar pentru anul curent sunt preconizate în acest sens 725,4 mil.lei.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
809 vizualizări
Data publicării:
23 Februarie /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
acte normative | ajutor social | management
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.