
Știri
Modul de solicitare, emitere și anulare al Acordul de preț în avans
Acordul de preț în avans, conform normelor în vigoare, se referă la decizia emisă de Serviciul Fiscal de Stat, care se emite contra cost la cererea companiilor, prin care sunt stabilite și justificate condițiile, modalitățile de formare a prețurilor de transfer pe parcursul unei perioade determinate, aferent tranzacției/tranzacțiilor controlate efectuate între persoane afiliate, în cadrul căruia se agreează în scris condițiile și modalitățile în care urmează sa fie stabilite prețurile de transfer ce vor fi utilizate în cadrul unei tranzacții intra-grup.
În articolul „Acordul de preț în avans: modul de solicitare, emitere, revocare și anulare”, publicat în ediția din iunie a „monitorului fiscal FISC.md”, autorii acestuia Pavel Dima și Radu David reiterează că, acordul este o formă scrisă a unei înțelegeri între autoritățile fiscale și contribuabili, iar potrivit legii va fi opozabilă autorităților fiscale pe toată perioada de valabilitate, care nu va depăși 5 perioade fiscale (inclusiv perioada în care a fost depusă cererea), cu posibilitatea extinderii în anumite situații.
Deținători unui abonament al publicației noastre vor afla din nr. 4 (95) al revistei care sunt principalele avantaje aduse de Acordul de preț în avans; care este modul depunerii cererii pentru emiterea APA, procedura examinării acesteia, tipurile și modificarea Acordului, în ce situații poate fi extins și revizuit acesta; particularitățile raportării aplicării APA, condițiile în care acesta încetează etc.
În concluzie autorii menționează că, emiterea unui APA presupune aprobarea în avans a unei metodologii de stabilire a prețurilor de transfer pentru un aranjament condiționat intra-grup pe un anumit termen și perioadă.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
181 vizualizări
Data publicării:
23 Iunie /2025 07:45
Catalogul tematic
Prețuri de transfer | Noutăți
Etichete:
tranzacții economice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.