Știri

Raportul cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor în redacție nouă se va aplica din 1 ianuarie 2026

Persoana juridică care deține licență pentru activitatea de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora, va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, lunar, către data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune, în format electronic, prin Ghișeul unic de raportare, Raportul cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor în redacție nouă.

 

În Monitorul Oficial din 9 octombrie curent este publicat Ordinul Ministrului Finanțelor nr.100 din 29 septembrie 2025 cu privire la aprobarea Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor (anexa 1) și a Instrucțiunii de completare a acestuia (anexa 2). Totodată, OMF nr. 100/2025 prevede abrogarea OMF nr.95/2018.

 

Conform OMF nr.100/2025, prima perioadă de prezentare a Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor în redacție nouă, este luna ianuarie anul 2026.

 

De menționat, că ordinul publicat vine cu o serie de modificări și adaptări care au drept scop optimizarea procesului de raportare și gestionare a tichetelor de masă în format electronic. Astfel, se prevede eliminarea din raport a Registrului cu tichetele de masă acordate angajatorilor conform comenzilor de achiziție și Registrului cu tichetele de masă acceptate de către unitățile comerciale/de alimentație publică. Totodată, ținând cont de faptul că tichetele de masă pe suport de hârtie au fost înlocuite cu cele electronice începând cu anul 2020, Raportul nu va mai include rubrici asociate tichetelor fizice.

 

Din Raport sunt eliminate rubricile referitoare la seria tichetelor de masă, iar numărul acestora va fi indicat exclusiv la momentul emiterii. Din motivul că tichetele sunt emise în format electronic și că salariatul poate utiliza parțial valoarea unui tichet, nu este posibilă reflectarea corectă a numărului acestora la sold sau în evidența tichetelor utilizate. Această modificare va asigura o raportare mai relevantă și aliniată realității utilizării tichetelor de masă electronice.

 

Totodată, OMF nr.100/2025 nu prevede Declarația pe propria răspundere privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază. Această declarație rămâne obligația angajatorilor conform pct. 20 din Regulamentul cu privire la modul de operare cu tichetele de masă, aprobat prin HG nr. 227/2018, care specifică că salariații sunt obligați să prezinte angajatorului declarația menționată, modelul căreia deja este inclus în Regulamentul prenotat.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova

195 vizualizări

Data publicării:

10 Octombrie /2025 07:45

Catalogul tematic

Noutăți | Tichet de masă

Etichete:

raport de activitate | tichet de masa

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon