
Știri
Noul Registru de stat al controalelor va fi pus în aplicare din 1 iulie anul 2027
Până la data de 1 iulie 2027, Cancelaria de Stat în comun cu organele de control, Unitatea de implementare a Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivității și Agenția de Guvernare Electronică vor asigura dezvoltarea noii stive tehnologice a Registrului de stat a controalelor (RSC) pentru asigurarea alinierii la prevederile cadrului normativ în domeniul informatizării și al resurselor informaționale de stat legate de arhitectura software, de aspectele de securitate a informațiilor și migrarea datelor actualului software în versiunea nouă a RSC.
Pe agenda ședinței secretarilor generali de stat din 30 aprilie curent a fost inclus proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat al controalelor, elaborat de Cancelaria de Stat în scopul dezvoltării unui nou sistem informațional ce va asigura standardizarea procedurilor de control, va aduce mai multă transparență în efectuarea controalelor, ceea ce va contribui la creșterea eficienței și consolidarea încrederii în organele de control.
În nota de fundamentare la proiect se subliniază că funcționalitățile actualului SI „Registrul de Stat al Controalelor”, platformă destinată centralizării și monitorizării activităților de control efectuate de organele de control asupra persoanelor supuse controlului, nu sunt exploatate pe deplin, astfel, fiind necesară dezvoltarea noilor posibilități tehnologice pentru a asigura o mai bună evidență centralizată a informației sistematizate cu referire la controalele de stat planificate/inopinate, inclusiv în cadrul procedurii de eliberare a actelor permisive, analizei riscurilor și evaluării activității organelor. Totodată, apreciază experții, practic toate tehnologiile utilizate în sistem sunt cu versiuni depășite, unele de peste 10 ani.
Conform proiectului, dezvoltarea noului RSC are următoarele obiective: creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control; îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor și reducerea costurilor administrative; simplificarea proceselor de lucru ale organelor; creșterea transparenței acțiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni; migrarea actualului software la o nouă stivă tehnologică pentru a asigura alinierea la cerințele Agenției de Guvernare Electronică, legate de arhitectura software, aspectele de securitate a informațiilor, principiile de implementare și conformitate cu celelalte platforme implementate, în platforma tehnologică guvernamentală comună MCloud; modernizarea și digitalizarea sectorului public; conlucrarea mai eficientă dintre organele de control.
Este pusă și sarcina reproiecării Front Office-ului RSC pentru asigurarea accesului la datele publice, MCabinet în calitate de cutie poștală electronică pentru persoanele supuse controlului și MDoc pentru diseminarea documentelor/soluțiilor de partajare; integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea; asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin SI deținute de autoritățile publice din RM, pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului; Interconexiunea cu sistemele informaționale aflate în gestiunea organelor de control.
Implementarea prevederilor proiectului implică cheltuieli în mărime de până la 11,9 mil. lei, ce urmează a fi acoperite din sursele Proiectului privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, susținut financiar de Banca Mondială.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
578 vizualizări
Data publicării:
02 Mai /2025 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
registru de stat | control de stat
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.