Știri

Obligațiile de raportare în activitatea administratorului și a fondurilor de pensii facultative

Marți, 21 februarie, fiind publicat în MO, a intrat în vigoare Regulamentul privind obligațiile de raportare și transparență în activitatea administratorului și a fondurilor de pensii facultative (Regulament), care stabilește conținutul, forma, modul de întocmire, prezentare și publicare a rapoartelor ce vizează activitatea administratorului și a fondurilor de pensii facultative administrate de către acesta. Documentul a fost aprobat prin hotărârea Comisiei Naționale a Pieței Financiare nr. 3/11 din 24 ianuarie 2023.

 

Regulamentul obligă administratorii să întocmească și să transmită rapoarte periodice (anuale și trimestriale) ce țin de activitatea lor și a fiecărui fond de pensii facultative (fond de pensii), potrivit structurii și termenelor stabilite de Legea nr. 198/2020 privind fondurile de pensii facultative.

 

Pentru activitatea sa și a fiecărui fond de pensii, administratorul întocmește și transmite CNPF situațiile financiare anuale și raportările contabile trimestriale, conform reglementărilor în vigoare, cele anuale urmând a fi obligatoriu însoțite de copia raportului auditorului situațiilor financiare, autentificată prin semnătura persoanei responsabile din cadrul societății de audit; raportul conducerii întocmit conform art. 23 din Legea nr. 287/2017 contabilității și raportării financiare; declarațiile persoanelor responsabile ale administratorului.

 

De rând cu rapoartele periodice, administratorul va întocmi și prezenta CNPF un șir de rapoarte specifice (săptămânale, trimestriale, anuale) instituite în scop de supraveghere, formularele cărora (total 19) reprezintă anexe la Regulamentul publicat.

 

Actul normativ stabilește că rapoartele săptămânale urmează a fi prezentate până la ora 17:00 a zilei de vineri a săptămânii de raportare; cele trimestriale – până la data de 25 a lunii ce urmează după trimestrul de raportare; cele anuale – până la data de 30 aprilie a anului ce urmează după anul de gestiune.

 

Toate rapoartele se vor transmite CNPF în format electronic, cu aplicarea semnăturii electronice avansate calificate a persoanei care asigură conducerea activității pentru care se întocmesc raportări și a persoanei responsabile pentru întocmirea și transmiterea rapoartelor, prin intermediul poștei electronice sau prin introducerea în sistemul electronic de raportare al CNPF. Totodată, la solicitarea regulatorului, administratorul va transmite rapoarte și pe suport hârtie, sub semnătura reprezentantului legal (respectiv, a persoanei mandatate în acest scop).

 

Regulamentul mai prevede că nerespectarea dispozițiilor cuprinse în Regulament se va sancționa în conformitate cu prevederile art. 59-62 din Legea nr.198/2020.

 

Menționăm, la momentul de față în lista entităților supravegheate de CNPF se regăsesc trei Fonduri Nestatale de Pensii.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

711 vizualizări

Data publicării:

22 Februarie /2023 07:59

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

CNPF | regulament | sistem de raportare | Administrator | fond de pensii

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon