
Panorama
România: Pro şi contra închiderii marilor magazine în weekend
„Închiderea în zilele de weekend este o primă etapă în aplicarea iniţiativei noastre. În etapele următoare, le vom cere marilor comercianţi să afişeze şi taxele conţinute în preţurile de achiziţie, dar şi accelerarea plăţilor către furnizori, care acum se fac la 30 de zile. Astfel de reglementări funcţionează de ani buni în ţări ca Germania, Austria sau Franţa, iar în Elveţia se închid magazinele la ora 17.00, ca să nu mai vorbim că, acolo, hipermarketurile sunt situate în afara oraşelor“,a declarat Marin Anton, pentru „Weekend Adevărul“. El a mai precizat că argumentul potrivit căruia românii n-ar mai avea de unde să se aprovizioneze dacă s-ar închide marile magazine, invocat de marii retaileri, nu se susţine câtă vreme pieţele agroalimentare sunt pline.
„La noi, la Giurgiu, spre exemplu, sunt printre cele mai mari sere din ţară, dar producătorii de legume nu au acces în hipermarketuri – de ce? Personal, fac cumpărăturile din piaţă, pentru că prefer produse româneşti. Desigur, nu pot cumpăra banane de la ţărani, dar în piaţa liberă măcar ştiu că dacă pruna sau morcovul are un preţ, acela e preţul corect, nu cu taxe ca în hipermarket“.„Cumpărăturile unice nu sunt sănătoase“ La rândul său, Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC), afirmă că iniţiativa de închidere a hipermarketurilor în weekend este benefică din mai multe puncte de vedere.
„În primul rând, a face cumpărături o singură dată pe săptămână duce la un consum excesiv şi nesănătos, chiar la o risipă de bani şi de alimente, astfel că e bine ca românii să se dezobişnuiască de cumpărăturile unice. Pe de altă parte, în locul socializării din malluri, românii ar avea mai mult timp pentru vizitarea de muzee sau de alte obiective culturale şi turistice“,ne-a declarat liderul APC. Marii comercianţi cer abrogarea legii Reprezentanţii hipermarketurilor au susţinut abrogarea Legii 321/2009, spre deosebire de deputaţi, care au pledat pentru îmbunătăţirea acesteia.
„Este o cultură în România ca oamenii să-şi facă cumpărăturile sâmbăta şi duminica. Pentru noi, vânzările din weekend înseamnă o cifră de afaceri între 30% şi 40% din timpul săptămânii şi o alocare de personal de 15%, cu toate consecinţele care decurg de aici: reducerea de personal atât la noi, cât şi la producător, pentru că vom avea nevoie de mai puţină marfă în rafturi“,a argumentat directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Delia Nica.
via adevarul.ro
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
1418 vizualizări
Data publicării:
14 Februarie /2014 10:04
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
România | magazine | comerţ | consum
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.