20
03 2014
1155

Starbucks ţinteşte pragul de 100 de miliarde de dolari

Starbucks vrea să îşi dubleze capitalizarea de piaţă, la 100 miliarde dolari, în ciuda dificultăţilor recente întâmpinate de retailerii din industrie, scrie Financial Times. Cu peste 20.000 de magazine în 64 de ţări, Starbucks a ajuns unul dintre cele mai vizibile branduri, dar doreşte să se extindă şi în pieţe emergente precum India sau China, în condiţiile în care vânzările din SUA au încetinit. Compania americană vrea să îşi extindă şi operaţiunile din mediul online şi doreşte să promoveze Teavana, brandul pe care l-a cumpărat în 2012 şi să domine piaţa globală de ceai, în valoare de 90 de miliarde de dolari. Howard Schultz, CEO Starbucks, nu a oferit nici o dată estimativă pentru atingerea ţintei ambiţioase de 100 de miliarde de dolari.
“Suntem încă în stadiile incipiente ale creşterii şi dezvoltării”,
a declarat Schultz la întâlnirea anuală a investitorilor. Starbcuks alocă de asemenea resurse importante pentru aplicaţiile de mobil şi pentru carduri de loialitate, în încercarea de a convinge clienţii să cumpere produsele companiei pe mai multe platforme. Tranzacţiile pe mobil contabilizează 14% din vânzările companiei din SUA, peste 5 milioane de plăţi fiind făcute de pe mobil în fiecare lună.
“Creşterea plăţilor de pe mobil este semnificativ mai ridicată decât creşterea generală a afacerilor companiei”,
a declarat Schultz. Starbucks doreşte să se focalizeze şi pe industria ceaiului. De la achiziţionarea Teavana, Starbucks a deschis 40 de magazine sub noul brand în SUA şi plănuieşte să mai deschidă încă 20 anul acesta. Din noiembrie 2008, capitalizarea de piaţă a Starbucks a crescut de la 5 miliarde de dolari la 57 de miliarde de dolari, în condiţiile în care acţiunile companiei au urcat cu 948%.

via www.zf.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.