Știri
Prestatorii serviciilor de încredere: actele pentru acreditare
Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere, care a intrat în vigoare în decembrie 2022, are drept scop asigurarea funcționării la un nivel adecvat a pieței naționale în domeniul securității mijloacelor de identificare electronică și a serviciilor de încredere, precum și stabilește cadrul normativ de bază pentru utilizarea semnăturilor și sigiliilor electronice, mărcilor temporale și documentelor digitale, serviciilor de distribuție electronică înregistrate și a celor de certificare pentru autentificarea paginilor web.
Documentul prevede stabilirea de către Guvern și a procedurilor legate de organizarea și desfășurarea activității prestatorilor de servicii de încredere calificați, precum și procedura și cerințele detaliate privind modul de solicitare, acordare, suspendare și retragere a certificatului de acreditare.
Respectiv, Ministerul Economiei a elaborat proiectul Regulamentului privind activitatea prestatorilor de servicii de încredere, care a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.
Astfel, prestatorii vor fi înregistrat în Registrul de evidență a prestatorilor de servicii de încredere calificați, care se va actualiza permanent și la care accesul va fi public, prin intermediul paginii web oficiale a organul de supraveghere și control.
În vederea prestării serviciilor de încredere în conformitate cu Legea nr.124/2022, prestatorul acestora aprobă și implementează proceduri de certificare a cheilor publice și un regulament de funcționare.
Prestatorii în mod obligatoriu oferă cel puțin următoarele servicii de bază:
- certificarea cheilor publice;
- suspendarea și restabilirea valabilității certificatelor suspendate;
- revocarea certificatelor cheilor publice;
- ținerea registrului certificatelor cheilor publice, accesul la care este public prin intermediul portalului guvernamental al cetățeanului;
- fixarea timpului aplicării semnăturii electronice sau a sigiliului electronic.
Totodată, prestatorul poate furniza și alte servicii ce țin de domeniul identificării electronice și serviciilor de încredere, dar și poate delega, în baza unui acord, prestatorilor de servicii de înregistrare funcția de verificare a identității solicitantului și înregistrare a cererii de certificare a cheii publice.
Conform analizei impactului de reglementare, la momentul actual nu este posibilă desfășurarea acreditării prestatorilor de servicii de încredere din motiv că lipsește procedura detaliată și lista explicită de acte care urmează să le prezinte solicitantul avizării. În acest sens, Regulamentul stabilește că dosarele prestatorilor de servicii de încredere, supuși procedurii de acreditare, vor conține: cererea de acreditare, garanția bancară sau polița de asigurare în sumă de 300 mii lei; regulamentul de funcționare a prestatorului de servicii de încredere; actul ce reglementează modul de păstrare a copiilor de rezervă ale registrului certificatelor cheilor publice; ordinea de sincronizare cu timpul universal coordonat (UTC), actele referitoare la controalele efectuate de organul de supraveghere și control și alte acte.
Cu detalii suplimentare vom reveni pe parcursul promovării proiectului.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1205 vizualizări
Data publicării:
08 Februarie /2023 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
proiect hotarire guvern | incredere | servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.