
Știri
Procedura de corectare a plăților la BASS, simplificată
Cererea privind corectarea plăților la Bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS) se prezintă la Casa Națională de Asigurări Sociale prin una din următoarele modalități: accesarea serviciului electronic „e-Cerere Corectarea plăților la BASS” de către persoanele responsabile sau cu drept de reprezentare din cadrul plătitorului cu utilizarea semnăturii electronice. Pe portalul electronic www.acces.cnas.md în Cabinetul personal la compartimentul ,,e-Cerere Plătitori de contribuții la BASS” este disponibilă funcționalitatea şi Ghidul de utilizare al serviciului „E-Cerere Corectarea plăților la BASS”; pe suport de hârtie cu aplicarea semnăturii olografe la adresa str. Gheorghe Tudor, 3, or. Chișinău, MD-2028 și la posta electronică a CNAS la adresa electronică secretariat@cnas.gov.md.
Vineri, 11 iulie curent, în Monitorul oficial a fost publicat Ordinul CNAS nr.117-A din 01.07.2025, în temeiul căruia au fost operate modificări la Regulamentul privind corectarea plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr. 247-A din 27.12.2022.
Aplicarea noilor prevederi, aduse prin Ordinul CNAS nr.117/2025, vor asigura extinderea modalităților de depunere a Cererii menționate supra. Astfel, plătitorii contribuțiilor la BASS vor putea solicita corectarea plăților electronic; pe suport de hârtie (la sediul CNAS (str. Gheorghe Tudor, 3, mun. Chișinău); prin e-mail.
Totodată, prin modificările publicate este simplificată structura Cererii, și anume, clarificate datele obligatorii ce trebuie completate (informații detaliate despre plătitor, datele plății (data achitării, codurile economice și fiscale), semnătura olografă sau electronică). Este precizat și termenul de soluționare: CNAS va întocmi documentele necesare corectării și le va transmite Trezoreriei de Stat spre executare în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea Cererii complete.
În afirmația autorilor modificărilor la Regulament, implementarea noilor prevederi va asigura creșterea transparenței în procesul de corectare a plăților; reducerea timpului de procesare a solicitărilor; facilitarea interacțiunii cu plătitorii prin instrumente digitale.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
833 vizualizări
Data publicării:
14 Iulie /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
corectarea erorilor | bugetul asigurarilor sociale de stat | serviciul e-Cerere
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.