
Consultații juridice
Procedura de dizolvare/lichidare a persoanei juridice și angajamentele acesteia față de SFS
Modul de radiere a persoanelor juridice din Registrul de stat este reglementat de prevederile Codului civil (CC), Legii nr. 220/2017 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice și a întreprinzătorilor individuali, precum și Legii nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi. Procedura de lichidare (dizolvare) a persoanei juridice cuprinde anumite acțiuni, ce declanşează şi pregătesc încetarea existenţei persoanei juridice. 1. Dizolvarea persoanei juridice (art. 223-224 din CC) c...
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Acest articol este destinat doar pentru utilizatorii abonați. Pentru a vă abona selectați abonamentul
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
639 vizualizări
Data publicării:
08 Septembrie /2025 07:50
Catalogul tematic
Lichidare | Persoană juridică
Etichete:
persoana juridică | lichidare | radiere
2 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.
Natalia Netida
08 Septembrie /2025 11:15
In cazul lichidarii agentului economic din proprie initiativa, care va fi perioada supusa verificarii de catre SFS? Ultimii 4 ani sau perioada de la ultimul control fiscal?
Marina Caldare
11 Septembrie /2025 08:39
Natalia Netida
Bună ziua, doamna Natalia! Avem un răspuns din partea autorului articolului: Potrivit art. 264 din Codul fiscal, este stabilit termenul de prescripţie pentru determinarea obligaţiilor fiscale. Astfel, cu excepţia cazurilor prevăzute la alin.(3), obligaţiile fiscale pot fi determinate de către contribuabil şi Serviciul Fiscal de Stat sau alte organe cu atribuţii de administrare fiscală în următoarele termene: a) impozitele, taxele, majorările de întîrziere – în cel mult 4 ani de la ultima dată stabilită pentru prezentarea dării de seamă fiscale respective sau pentru plata impozitului, taxei, majorării de întîrziere (penalităţii), în cazul în care nu este prevăzută prezentarea unei dări de seamă fiscale; b) sancţiunile fiscale aferente unor impozite şi taxe concrete – în cel mult 4 ani de la ultima dată stabilită pentru prezentarea dării de seamă fiscale privind impozitul şi taxa menţionată sau pentru plata impozitului şi taxei în cazul în care nu este prevăzută prezentarea unei dări de seamă fiscale; c) sancţiunile fiscale neaferente unor impozite şi taxe concrete – în cel mult 4 ani din data săvîrşirii încălcării legislaţiei. La fel, art. 264 alin.(3) din Codul fiscal stabilește că Serviciul Fiscal de Stat poate extinde perioada supusă controlului prevăzută la alin.(1), dar care nu va depăşi 6 ani de la ultima dată stabilită pentru prezentarea dării de seamă fiscale, în cazul în care contribuabilul nu a prezentat darea de seamă fiscală sau în cazul în care solicită restituirea sumelor plătite în plus sau a sumelor care, conform legislaţiei fiscale, urmează a fi restituite. Totodată, conform art. 214 alin. (8) din Codul fiscal, se interzice efectuarea repetată a controalelor fiscale la faţa locului asupra unora şi aceloraşi impozite şi taxe pentru o perioadă fiscală care anterior a fost supusă controlului, cu excepţia cazurilor cînd efectuarea controlului fiscal repetat se impune de reorganizarea sau lichidarea contribuabilului, ţine de auditul activităţii Serviciului Fiscal de Stat de către organul ierarhic superior, de activitatea posturilor fiscale sau de depistarea, după efectuarea controlului, a unor semne de încălcări a legislaţiei, cînd aceasta este o verificare prin contrapunere, cînd necesitatea a apărut în urma examinării cazului cu privire la încălcarea legislaţiei fiscale sau în urma examinării contestaţiei. Drept temei pentru efectuarea controlului fiscal repetat la faţa locului, în legătură cu auditul activităţii Serviciului Fiscal de Stat de către organul ierarhic superior, poate servi numai decizia acestuia din urmă, cu respectarea cerinţelor prezentului articol.