Știri

Procesul de eliberare a licențelor și autorizațiilor pentru desfășurarea activităților din domeniul justiției va fi automatizat

Procesul de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice va fi digitalizat și se va efectua prin intermediul Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” (SI PIPJ). Scopul SI PIPJ este implementarea modelului digitalizat de administrare a datelor profesiilor juridice conexe justiției prin substituirea registrelor de evidență manuală cu registrul automatizat de prelucrare a informației, care va permite înregistrarea, evidența și generarea automată de documente, precum și elaborarea rapoartelor statistice.

 

În Monitorul Oficial din 9 aprilie curent a fost publicată Hotărârea nr. 148 din 28 februarie cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice”.

 

Astfel, implementarea SI PIPJ va contribui la:  sistematizarea electronică a datelor despre profesiile juridice conexe justiției;  îmbunătățirea cadrului de evidență a datelor; asigurarea implementării mecanismelor automatizate privind schimbul de date cu alte sisteme informaționale, care vor spori fluxul automatizat de date între autoritățile publice;  reducerea gestionării datelor pe suport de hârtie, precum și la eficientizarea și sporirea transparenței activității de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice conexe justiției.

 

SI PIPJ reprezintă un sistem informațional compus din trei componente informaționale distincte:

1) Registrul de Stat al Profesiilor Juridice - fiind destinat evidenței, prelucrării și utilizării datelor profesiilor juridice conexe justiției și entităților specifice domeniului;

2) Cabinetul Profesionistului - utilizat de către persoanele care practică profesiile juridice conexe justiției în scop de gestionare individuală a profilului personal;

3) Sistemul de Gestionare a Dosarelor de Mediere.

 

Sistemul Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” va permite automatizarea proceselor de eliberare a licențelor, atestatelor și autorizațiilor pentru desfășurarea activităților profesionale conexe domeniului justiției, precum și automatizarea procesului de înregistrare a formelor de organizare a profesiilor juridice, a proceselor de ținere a evidențelor privind suspendarea activității profesionale, aplicarea sancțiunilor disciplinare sau de altă natură, încetarea activității profesioniștilor, precum și monitorizarea procesului de instruire profesională continuă, ceea ce va asigura partajarea informațiilor cu alți actori relevanți din sectorul justiției în mod electronic.

Implementarea sistemului va fi asigurată de Ministerul Justiției și Agenția Resurse Informaționale Juridice.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

191 vizualizări

Data publicării:

10 Aprilie /2024 08:00

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

acte juridice | justiție | autorizatie | activitatea de licențiere

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon