Știri
Programul de dezvoltare IT al SFS pentru următorii ani. Care sunt obiectivele generale
În contextul modernizării Serviciului Fiscal de Stat (SFS), dar și alinierii la cerințele Uniunii Europene, este esențială dezvoltarea infrastructurii IT și componentele cheie ale securității cibernetice ale autorității fiscale. În acest sens, Serviciul Fiscal de Stat a propus pentru consultări publice proiectul Programului de dezvoltare IT al SFS pentru anii 2025-2027.
Astfel, obiectivele generale ale Programului de dezvoltare IT al SFS sunt:
- Creșterea capacității de analiză a datelor mari (inclue acțiuni precum: înființarea unui cadru de guvernanță a datelor cuprinzător pentru a asigura calitatea, securitatea și confidențialitatea; implementarea instrumentelor de analiză și de business intelligence pentru luarea deciziilor bazate pe date, inclusiv prin valorificarea posibilitățile tehnice ale inteligenței artificiale; concentrarea pe identificarea și cuantificarea conformității și altor riscuri; dezvoltarea capacității de cercetare în analiza avansată a datelor în colaborare cu universitățile și instituțiile de cercetare)
- Consolidarea și dezvoltarea competențelor de guvernanță și securitate IT internă (consolidarea capacității TIC, arhitectură și management prin consolidarea operațiunilor și a cunoștințelor IT în cadrul SFS și implementarea cadrelor de guvernanță IT pentru alinierea inițiativelor tehnologice cu obiectivele organizaționale)
- Securitatea IT și protecția datelor (centrarea agendei de securitate cibernetică în cadrul SFS; consolidarea măsurilor de securitate cibernetică și de reziliență cibernetică; asigurarea conformității documentației aferente procesului în conformitate cu regulamentele și standardele de protecție a datelor; asigurarea unei infrastructuri ICT rezistentă, scalabilă și securizată)
- Servicii digitale centrate pe utilizator (îmbunătățirea experienței utilizatorului prin dezvoltarea unor platforme online intuitive și opțiuni de autoservire, precum ghiduri automate și instrumente de verificare online a autenticității și statutului certificatelor emise de SFS)
- Reflectarea instantă în SISFS obligațiilor fiscale ale contribuabililor (ajustarea procesării dărilor de seamă fiscale și a notelor de plată ca să se reflecte instant sumele obligațiilor calculate și achitate; precompletarea declarațiilor privind impozitul pe venit pentru persoanele juridice și fizice care desfășoară activități de antreprenoriat urmează a fi ajustată pentru a permite procesarea automată în cadrul Sistemului Informațional al Serviciului Fiscal de Stat (SISFS), în conformitate cu standardele UE, asigurând astfel un proces fiscal digitalizat și eficient.)
De asemenea, se menționează că asigurarea compatibilității tehnice cu sistemele europene se va realiza prin adoptarea standardelor și specificațiilor tehnice recunoscute la nivelul UE. Implementarea protocoalelor și a formatelor de date standardizate va facilita interoperabilitatea sistemelor și va permite un schimb de informații eficient și securizat. Obținerea certificărilor necesare pentru infrastructurile și serviciile IT, conform standardelor și normelor europene, va garanta calitatea și fiabilitatea acestora. În calitate de țară candidată la aderare, Moldova trebuie să-și alinieze politicile și sistemele fiscale la standardele și cerințele UE. Acest lucru presupune integrarea cu platformele europene de schimb de informații fiscale, cum ar fi VAT Information Exchange System (VIES), One Stop Shop (OSS) și Central Electronic System on Payment Information (CESOP).
Programul de dezvoltare IT al Serviciului Fiscal de Stat poate fi consultat aici.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
162 vizualizări
Data publicării:
01 Noiembrie /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Servicii electronice
Etichete:
consultari publice | administrare fiscala | servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.