
Știri
Publicitatea de stat: conceptul aprobat în prima lectură
Parlamentul a votat în prima lectură inițiativa legislativă care vizează instituirea conceptului de publicitate de stat și prevede procedurile de alocare a fondurilor publice.
Astfel, publicitatea de stat reprezintă plasarea, promovarea, publicarea sau difuzarea, în orice serviciu mass-media sau platformă online, a unui mesaj promoțional sau autopromoțional, a unui anunț public sau campanii de informare în schimbul unei plăți sau al unei retribuții în numele unei entități din sectorul public. De asemenea, conform proiectului, fondurile publice vor fi alocate în baza unor criterii precum diversitatea de servicii media, independența editorială, profilul tematic, limba și publicul țintă al serviciului mass-media, respectarea normelor profesionale și deontologice și transparența activității serviciului mass-media, inclusiv a surselor de finanțare.
O altă prevedere a proiectului se referă la planificarea difuzării mesajelor de interes public, care va fi asigurată de entitățile publice prin elaborarea unui plan anual de difuzare. Acesta va conține informații privind semnificația și obiectivele, costul estimativ al producerii, distribuirii și difuzării, sursa de finanțare, perioada de implementare, precum și instrumentele de comunicare utilizate. Planul va fi publicat pe pagina web a entității din sectorul public.
Proiectul prevede și obligativitatea publicării anuale a rapoartelor privind publicitatea de stat și mesajele de interes public, atât de către entitățile din sectorul public, cât și de către furnizorii media/platforme online. Totodată, Agenția Achiziții Publice va fi responsabilă de monitorizarea procedurilor de achiziție pentru publicitatea de stat și de publicarea unui raport anual în acest sens.
Proiectul de lege va fi propus Parlamentului spre examinare și în lectura a doua.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
184 vizualizări
Data publicării:
27 Iunie /2025 14:55
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
servicii publicitate
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.