Știri
Redistribuirea funcțiilor între ministere
Pe agenda ședinței secretarilor generali au fost incluse trei proiecte ce țin de reorganizarea unor autorități centrale, ca urmare a aprobării noii componențe a Cabinetului de miniștri și a Programului de activitate al Guvernului.
Astfel, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale se reorganizează prin dezmembrare și creare a Ministerului Energiei, care va prelua de la MIDR domeniul securitate și eficiență energetică.
Ca urmare, Ministerul Energiei va fi responsabil de următoarele domenii:
- securitate energetică;
- eficiență energetică;
- surse de energie regenerabilă;
- energie electrică;
- energie termică și promovarea cogenerării de înaltă eficiență;
- gaze naturale și produse petroliere;
- digitalizare și tranziție energetică.
În subordinea noului minister va fi inclusă Agenția pentru Eficiență Energetică, iar funcția de fondator ministerul o va exercita în raport cu Î.S. Moldelectrica și cu IP Unitatea Consolidată pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor în Domeniul Energeticii.
Un alt proiect vizează abrogarea Hotărârii Guvernului nr.118/2021 cu privire la stabilirea domeniilor de competență ale viceprim-ministrului pentru digitalizare și modificarea unor acte normative. Astfel, digitalizarea serviciilor publice va intra în competența Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, fiind reorganizat în acest sens Ministerul Economiei.
Pe lângă domeniul digitalizării, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării va prelua de la MIDR domeniul infrastructura de comunicații.
Ministerul Finanțelor, ca urmare a reorganizării structurale a administrației publice centrale de specialitate, va prezenta Guvernului proiectul hotărârii privind redistribuirea între ministere a alocațiilor aprobate prin Legea bugetului de stat pentru anul 2023.
Amintim, prin Hotărârea Parlamentului nr.29 din 16 februarie 2023 a fost aprobată lista ministerelor care, conform art. 3, pune în sarcina Guvernului în termen de 3 luni să reorganizeze structura organelor centrale de specialitate ale administrației publice.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
905 vizualizări
Data publicării:
24 Februarie /2023 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
digitalizare | reorganizarea instituţiilor
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.