avatar

Servicii electronice

IT în administrare fiscală, serviciile electronice, tehnologiile utilizate și practica mondială din domeniu

13
08 2018
205

Курсы по использованию электронных налоговых услуг

Государственное учреждение Центр Информационных Технологий в Финансах (ЦИТФ) приглашает заинтересованных налогоплательщиков принять участие в двух учебных курсах, посвященных использованию электронных налоговых услуг, которые будут проводиться тренерами Центра по обучению в области финансов ЦИТФ. Первый учебный курс, с русским языком обучения, пройдет 15 августа, а второй курс – с румынским языком обучения, — пройдет 20 августа.
Detalii
13
08 2018
157

Cursuri de instruire privind utilizarea serviciilor fiscale electronice

Instituția Publică “Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) invită contribuabilii interesați să participe la două cursuri de instruire dedicate utilizării serviciilor fiscale electronice, cursuri ghidate de formatorii Centrului de instruire în finanțe din cadrul CTIF. Primul curs se va desfășura la 15 august 2018, pentru contribuabilii vorbitori de limba rusă, iar al doilea — la 20 august, pentru contribuabilii vorbitori de limba română.
Detalii
11
07 2018
1351

Ce acte permisive pot fi obţinute online

Reprezentanţii mediului de afaceri deja pot solicita online 29 de acte permisive din cele 150. În exploatare industrială a fost dat Ghișeului unic de eliberare și gestionare a actelor permisive. Soluția digitală respectivă a fost lansată cu suportul Băncii Mondiale şi are drept scop facilitarea procesului de eliberare a documentelor prin reducerea cheltuielilor financiare şi de timp pentru întreprinzători, dar şi pentru autorităţile publice emitente. În final, autorităţile îşi propun realizarea proiectului de oferire a tuturor actelor permisive prin intermediul Ghişeului unic.
Detalii
14
05 2018
1724

Разрешение спорных ситуаций при использовании электронных налоговых услуг

Государственная налоговая служба внесла изменения и дополнения в Инструкцию о порядке использования электронных налоговых услуг, утвержденную Приказом ГНС № 232 от 27 июля 2017 г., с целью повышения эффективности налогового администрирования и оптимизации процедур для выявления, управления и разрешения спорных ситуаций, которые возникают при использовании электронных налоговых услуг.

В частности, упразднена Комиссия по урегулированию спорных ситуаций ГНC (в ее состав входили представители ГНС, оператора, налогоплательщика и, при необходимости, другие лица).
Detalii
25
04 2018
487

Î.S. „Fiscservinform” – partener de încredere în utilizarea serviciilor electronice

Instruirea continuă și dezvoltarea profesională este o parte importantă și necesară din activitatea oricărui om indiferent de domeniul în care activează. Procesul de autoinstruire este indispensabil în condițiile în care lumea informațională evoluează cu pași rapizi, iar pentru a ține piept acestor schimbări, trebuie să lucrăm permanent asupra personalității noastre.
Detalii
23
04 2018
2174

(video) CET15, pas cu pas

Declararea impozitului pe venit de către persoanele fizice care nu practică activitate de întreprinzător este nu doar o obligaţiune a contribuabililor, dar şi un drept, care oferă posibilitatea de a participa la desemnarea procentuală pentru anul 2017.

Atenţionăm persoanele fizice — cetăţeni ai Republicii Moldova, cetăţeni străini şi apatrizi, inclusiv membri ai societăţilor şi acţionari ai fondurilor de investiţii (în caz dacă întrunesc condițiile art. 83 din Codul fiscal) asupra obligației de completare și prezentare a Declarația până la 30 aprilie. Însă, deoarece în anul curent zilele de 30 aprilie și 1 mai sunt zile de odihnă, termenul de prezentare este extins până la 2 mai inclusiv.
Detalii
29
03 2018
908

Raportarea electronică a devenit mai simplă și comodă împreună cu Fiscservinform

Avem încă o posibilitate să apreciem cum influențează tehnologiile informaționale viața cotidiană, schimbându-i viteza. Pe 26 martie a expirat termenul limită de depunere a declarațiilor cu privire la impozitul pe venit pentru persoanele juridice. Conform datelor preliminare oferite de Serviciul Fiscal de Stat, în total și-au onorat obligațiunea 93553 de contribuabili – persoane care desfășoară activitate de întreprinzător. Dintre acestea, 44526 de contribuabili au depus declarațiile pe impozitul pe venit în formă electronică (în anul 2017 numărul acestora a constituit 34838), iar 49027 — pe suport de hârtie ( un an mai devreme — 33352).
Detalii
26
03 2018
362

Primele tranzacții de achiziție publică deplină în sistemul MTender

Ministerul Finanțelor și Inspecția Financiară au perfectat primele contracte de achiziții publice în format electronic înregistrate la Trezoreria de Stat, folosind sistemul MTender. Aceste tranzacții au fost efectuate totalmente cu utilizarea semnăturii electronice.

Contractele respective de achiziții au parcurs tot ciclul procedurii de achiziții în regim electronic de la planificare până la semnarea și înregistrarea contractului de achiziții publice. Este pentru prima dată când în țara noastră s-a utilizat semnătura electronică elaborată de Centrul de Guvernare Electronică, pentru semnarea contractelor între o autoritate publică și un agent economic.
Detalii
23
03 2018
827

Raportează electronic - e simplu, rapid și comod

Au mai rămas zile numărate până expiră termenul de prezentarea a Declarației cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2017. Potrivit prevederilor Codului fiscal, contribuabilii care desfășoară activitate de întreprinzător sunt obligați să raporteze până la data de 26 martie, inclusiv, către autoritățile publice.

Astfel, pentru a reuși în termeni să depuneți declarațiile cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2017, utilizați „Ghișeul unic de raportare electronică”,
Detalii
21
03 2018
1119

Servicii electronice fiscale - oportunități noi pentru contribuabili în 2018

Primele luni ale anului 2018 sunt marcate de o dinamică pozitivă în dezvoltarea tehnologiilor informaționale ale Serviciului Fiscal de Stat. Multiplele proiecte inițiate în anul precedent au fost continuate, realizate și implementate cu succes încă de la începutul primului trimestru.

În acest sens, Î.S. „Fiscservinform” în calitate de administratorul tehnico-tehnologic al sistemului informațional fiscal, a implementat „Ghișeul unic de raportare electronică” (www.raportare.gov.md). Grație acestei platforme, contribuabilii au posibilitatea de a raporta electronic și centralizat către mai multe instituții publice din Republica Moldova.
Detalii