Știri

Semnătura electronică pentru persoanele fizice – cum poate fi obținută prin intermediul centrelor multifuncționale ale ASP?

Agenția Servicii Publice anunță că proiectul pilot de eliberare a semnăturilor electronice calificate în cadrul centrelor multifuncționale ale instituției a fost extins încă în trei localități: Bălți, Cahul și Basarabeasca. În regim de pilotare (15 iulie – 16 septembrie 2024), serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Pe parcurs, acesta va fi extins în toate centrele multifuncționale din țară. 

 

Astfel, în prezent, cetățenii își pot perfecta o semnătură electronică calificată în următoarele centre multifuncționale (CM) ale Agenției Servicii Publice:

  1. Chișinău, CM nr.3 (str. Mihail Sadoveanu, nr.17) și CM nr.4 (bd. Decebal, nr.6);
  2. Bălți (Piața Vasile Alecsandri, nr.8);
  3. Basarabeasca (str. Naberejnaia, nr. 9);
  4. Cahul (prospectul Republicii, nr24 G).

 

ASP încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă.  Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a utiliza aplicația mobilă EVO (evo.gov.md), accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md),  precum:

  • Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici

 

Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?

Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:

  1. Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
  2. Să completeze online formularul electronic;
  3. Să achite serviciul prin MPay;
  4. Să se prezinte la CM cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată cu semnătura olografă  și confirmarea plății;
  5. Cetățeanul se poate apropia la unul din centrele menționate mai sus pentru a prelua dispozitivul criptografic. 

În timp, cetățenii vor putea completa cererile de eliberare a semnăturii electronice în cadrul centrelor multifuncționale, în zona de autoservire.

 

Cât costă serviciul?

  • Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
  • Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an  - 200 MDL.
  • Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata  cu termen de valabilitate 2 ani - 350 MDL.

 

Proiectul este realizat în colaborare cu Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).

Instituții:

Agenția Servicii Publice | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

361 vizualizări

Data publicării:

03 Septembrie /2024 09:28

Catalogul tematic

Persoana fizică | Servicii electronice | Noutăți

Etichete:

persoana fizică | noutati | Semnătura electronică

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon