Știri
Semnătura electronică pentru persoanele fizice – cum poate fi obținută prin intermediul centrelor multifuncționale ale ASP?
Agenția Servicii Publice anunță că proiectul pilot de eliberare a semnăturilor electronice calificate în cadrul centrelor multifuncționale ale instituției a fost extins încă în trei localități: Bălți, Cahul și Basarabeasca. În regim de pilotare (15 iulie – 16 septembrie 2024), serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Pe parcurs, acesta va fi extins în toate centrele multifuncționale din țară.
Astfel, în prezent, cetățenii își pot perfecta o semnătură electronică calificată în următoarele centre multifuncționale (CM) ale Agenției Servicii Publice:
- Chișinău, CM nr.3 (str. Mihail Sadoveanu, nr.17) și CM nr.4 (bd. Decebal, nr.6);
- Bălți (Piața Vasile Alecsandri, nr.8);
- Basarabeasca (str. Naberejnaia, nr. 9);
- Cahul (prospectul Republicii, nr24 G).
ASP încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă. Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a utiliza aplicația mobilă EVO (evo.gov.md), accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md), precum:
- Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
- Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici.
Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?
Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:
- Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
- Să completeze online formularul electronic;
- Să achite serviciul prin MPay;
- Să se prezinte la CM cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată cu semnătura olografă și confirmarea plății;
- Cetățeanul se poate apropia la unul din centrele menționate mai sus pentru a prelua dispozitivul criptografic.
În timp, cetățenii vor putea completa cererile de eliberare a semnăturii electronice în cadrul centrelor multifuncționale, în zona de autoservire.
Cât costă serviciul?
- Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
- Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an - 200 MDL.
- Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata cu termen de valabilitate 2 ani - 350 MDL.
Proiectul este realizat în colaborare cu Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
500 vizualizări
Data publicării:
03 Septembrie /2024 09:28
Catalogul tematic
Persoana fizică | Servicii electronice | Noutăți
Etichete:
persoana fizică | noutati | Semnătura electronică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.