Știri

Semnătura electronică poate fi solicitată de către cetățeni în toate centrele multifuncționale ale ASP

Agenția Servicii Publice anunță că, începând cu data de 16 septembrie curent, semnăturile electronice calificate se eliberează în cadrul tuturor centrelor multifuncționale ale ASP. 

 

Serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md),  precum:

  • Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici

 

Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?

Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii  pași:

  1. Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
  2. Să completeze online formularul electronic;
  3. Să achite serviciul prin MPay;
  4. Să se prezinte la oricare Centru multifuncțional cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată olograf și confirmarea plății.

 

Cât costă serviciul?

  • Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
  • Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an  - 200 MDL.
  • Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata  cu termen de valabilitate 2 ani - 350 MDL.

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Agenția Servicii Publice

711 vizualizări

Data publicării:

18 Septembrie /2024 09:32

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

servicii electronice | persoana fizică | Semnătura electronică

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon