
Monitorul SFS
Serviciul Fiscal de Stat va implementa Sistemul Informațional „Registrul fiduciilor”. Conceptul a fost aprobat de Guvern
Evidența fiduciilor care au fost constituite în temeiul contractelor de fiducie și a declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, prin act administrativ și a fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească, va fi sistematizată în Sistemul Informațional „Registrul fiduciilor” (SI RF). Proiectul hotărârii cu privire la aprobarea conceptului acestui sistem și a regulamentului aferent a fost aprobat la data de 26 februarie 2025 în cadrul ședinței de Guvern, la propunerea ministrei Finanțelor, Victoria Belous.
Conform conceptului, posesorul, precum și deținătorul SI RF este Serviciul Fiscal de Stat (SFS), instituție subordonată Ministerului Finanțelor.
Implementarea SI RF va permite angajaților autorității fiscale să realizeze înregistrarea, actualizarea şi radierea fiduciilor, precum şi a informaţiilor aferente fără intervenţia altor entităţi.
Pentru înregistrarea fiduciei, fiduciarul va depune la Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 30 de zile calendaristice de la data constituirii/înființării fiduciei, cererea privind înregistrarea fiduciei, care va fi însoțită de actul de identitate a fiduciarului și de actul de constituire/înființare a fiduciei. Cererea se depune pe suport de hârtie sau în format electronic.
Proiectul a fost elaborat în scopul modificărilor operate în Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, prin care s-a pus în sarcina Serviciului Fiscal de Stat crearea, gestionarea şi actualizarea Registrului.
Potrivit art. 2055 din Codul civil, fiducia este un raport juridic în care o parte (fiduciar) este obligată să devină titularul unei mase patrimoniale, să o administreze şi să dispună de ea, în conformitate cu condiţiile care guvernează raportul, în folosul unui beneficiar sau pentru a promova un scop de utilitate publică.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
189 vizualizări
Data publicării:
28 Februarie /2025 07:47
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Administrare fiscală
Etichete:
administare fiscala
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.