Știri
SI EMRU – sistem centralizat de evidență a resurselor umane din autoritățile publice
Evidența, la nivel național, a funcțiilor publice și a funcționarilor publici se va realiza prin intermediul unui sistem informațional de evidență și management al resurselor umane – SI EMRU. În acest sens, Cancelaria de Stat a elaborat și propune pentru consultări publice proiectul Hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice.
După cum se menționează în nota proiectului, digitalizarea proceselor operaționale aferente domeniului managementului funcției publice este prevăzută și în Strategia de reformă a administrației publice din Republica Moldova pentru anii 2023 – 2030. Astfel, documentul prevede că evidența și managementul resurselor umane din autoritățile publice va fi automatizată, iar procesele operaționale aferente domeniul managementului funcției publice vor fi digitalizate până la finele anului 2026.
La etapa actuală, serviciul public din Republica Moldova nu dispune de un sistem informațional național funcțional privind gestionarea resurselor umane în serviciul public, care ar putea să ofere informații integrate privind personalul din autoritățile publice, precum și să prezinte un instrument de lucru pentru subdiviziunile de resurse umane și/sau funcționarii publici responsabili de administrarea personalului.
Conform descrierii conceptului SI EMRU, funcționalitățile principale vor fi organizate în cinci contururi funcționale:
- Conturul funcțional „Angajat”;
- Conturul funcțional „Administrare”;
- Conturul funcțional „Instituțional”;
- Conturul funcțional „Proceduri de personal”;
- Conturul funcțional „Rapoarte”
Aprobarea Conceptului SI EMRU reprezintă o măsură indispensabilă pentru modernizarea și eficientizarea administrației publice din Republica Moldova, fiind o etapă esențială pentru crearea și dezvoltarea unui sistem informațional integrat și adaptabil, care să permită un management centralizat al resurselor umane, asigurând o bază de date unică și actualizată pentru toate autoritățile publice, se mai menționează în nota proiectului.
Proiectul poate fi consultat aici până la 21 ianuarie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
225 vizualizări
Data publicării:
13 Ianuarie /2025 09:56
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Etichete:
autoritate publica | digitalizare | management resurse umane | consultari publice | sistem informaţional
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.