
Știri
SI EMRU: informații integrate despre personalul din autoritățile publice
Toate informațiile privind resursele umane ale administrației publice vor fi stocate în sistemul informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice (SI EMRU).
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința din 26 martie curent proiectul cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice.
SI EMRU va unifica toate informațiile privind funcțiile publice și funcționarii publici, gestionarea resurselor umane și procesele administrative asociate, asigurând o bază de date unică și integrată. Aceasta va permite o monitorizare mai eficientă a personalului, o digitalizare a procedurilor de personal și o gestionare optimă a funcției publice.
Conform proiectului, SI EMRU va asigura înregistrarea și prelucrarea informațiilor relevante privind activitățile de administrare a resurselor umane în cadrul autorităților publice; actualizarea și gestionarea datelor în corelare cu alte sisteme informaționale de stat, precum Registrul de stat al populației, Registrul de stat al unităților de drept și alte sisteme informaționale relevante pentru managementul personalului; controlul informațional al datelor, prin utilizarea unor criterii predefinite și a mijloacelor specializate; formarea sistemului integrat de date la nivel național privind evidența și managementul resurselor umane din serviciul public etc.
Registratorii SI EMRU vor fi persoanele responsabile din cadrul subdiviziunilor resurse umane, după caz, funcționarul public cu atribuții în domeniul managementului resurselor umane din cadrul autorităților publice. În același timp, vor putea utiliza datele din SI EMRU: autoritățile publice, pentru administrarea personalului și raportare; Cancelaria de Stat, pentru monitorizarea și analiza situației privind funcția publică și personalul din cadrul serviciului public la nivel național și furnizarea de date agregate pentru fundamentarea deciziilor guvernamentale; autoritățile publice de audit și control, pentru verificarea legalității și corectitudinii activităților administrative, care pot accesa temporar datele doar în limitele atribuțiilor stabilite de lege și funcționarii publici și alte categorii de personal din serviciul public, pentru accesul la propriile date personale și profesionale.
Conform proiectului, Cancelaria de Stat, în calitate de posesor al Sistemului informațional va elabora Regulamentul resursei informaționale formate de Sistemul informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice.
După cum se menționează în nota proiectului, la etapa actuală serviciul public din Republica Moldova nu dispune de un sistem informațional național funcțional privind gestionarea resurselor umane în serviciul public, care ar putea să ofere informații integrate privind personalul din autoritățile publice, precum și să prezinte un instrument de lucru pentru subdiviziunile de resurse umane și/sau funcționarii publici responsabili de administrarea personalului.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
169 vizualizări
Data publicării:
26 Martie /2025 11:00
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
management | digitalizare | resurse umane
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.