Știri

SIA RSUD: autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice

Evidența centralizată automatizată unică a tuturor unităților de drept din Republica Moldova, în conformitate cu standardele internaționale, va fi efectuată prin intermediul sistemului informațional „Registrul de stat al unităților de drept” (SIA RSUD). Proiectul hotărârii de Guvern privind conceptul sistemului a fost aprobat de cabinetul de miniștri a în ședința din 28 decembrie curent.

 

Astfel, sistemul va asigura instituirea unui mecanism automatizat destinat înregistrării în mod autonom de către persoanele fizice și persoanele juridice ale unor tipuri de unități de drept și actualizării unor informații aferente acestora, precum și evidența centralizată a denumirilor tuturor tipurilor de unități de drept. Totodată, SIA RSUD va asigura atât sistemele informaționale de stat, cât și cele private cu date complete și veridice referitoare la unitățile de drept, în baza unei modalități unice de identificare și prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect).

 

Datele în sistem vor fi furnizate de persoana juridică și persoana fizică în calitate de solicitantă a înregistrării de stat a unității de drept, a înregistrării modificărilor operate în actul de constituire și în datele ce se conțin în SI RSUD, a înregistrării suspendării/reluării activității, reorganizării, dizolvării și radierii acesteia din sistem.

 

În același timp, utilizatori ai SI RSUD sunt autoritățile/instituțiile publice, persoanele juridice de drept privat și persoanele fizice. Utilizatorii vor fi autorizați să acceseze doar blocurile funcționale și datele pentru care au permisiunile necesare, conform rolurilor fiecăruia.

 

Dezvoltarea Sistemului informațional „Registrul de stat al unităților de drept”, precum și menținerea funcțională pe o perioadă de un an din ziua dării în exploatare a sistemului se va realiza din contul mijloacelor Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, iar finanţarea ulterioară a SI RSUD se va efectua din veniturile Agenţiei Servicii Publice, obţinute din prestarea serviciilor publice.

 

Conform datelor companiei de consultanță, care a efectuat exercițiul de reinginerie a serviciului public administrativ „Înregistrarea de stat a unităților de drept”, costul investiției se estimează la aproximativ 6,2 mil. lei (echivalentul a $350 mii), fără TVA.

 

Reamintim, în anul 2021, Parlamentul a adoptat Legea nr. 234/2021 cu privire la serviciile publice (cu intrarea în vigoare din 5 februarie 2023), care prevede instituirea obligației prestatorilor de servicii de a asigura crearea serviciilor publice electronice complet automatizate, ce permit autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice, fără interacțiunea cu reprezentanții prestatorilor de servicii.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Agenția Servicii Publice | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1016 vizualizări

Data publicării:

29 Decembrie /2022 08:00

Catalogul tematic

Noutăți | Servicii electronice

Etichete:

servicii electronice

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon