Știri
SIA RSUD: autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice
Evidența centralizată automatizată unică a tuturor unităților de drept din Republica Moldova, în conformitate cu standardele internaționale, va fi efectuată prin intermediul sistemului informațional „Registrul de stat al unităților de drept” (SIA RSUD). Proiectul hotărârii de Guvern privind conceptul sistemului a fost aprobat de cabinetul de miniștri a în ședința din 28 decembrie curent.
Astfel, sistemul va asigura instituirea unui mecanism automatizat destinat înregistrării în mod autonom de către persoanele fizice și persoanele juridice ale unor tipuri de unități de drept și actualizării unor informații aferente acestora, precum și evidența centralizată a denumirilor tuturor tipurilor de unități de drept. Totodată, SIA RSUD va asigura atât sistemele informaționale de stat, cât și cele private cu date complete și veridice referitoare la unitățile de drept, în baza unei modalități unice de identificare și prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect).
Datele în sistem vor fi furnizate de persoana juridică și persoana fizică în calitate de solicitantă a înregistrării de stat a unității de drept, a înregistrării modificărilor operate în actul de constituire și în datele ce se conțin în SI RSUD, a înregistrării suspendării/reluării activității, reorganizării, dizolvării și radierii acesteia din sistem.
În același timp, utilizatori ai SI RSUD sunt autoritățile/instituțiile publice, persoanele juridice de drept privat și persoanele fizice. Utilizatorii vor fi autorizați să acceseze doar blocurile funcționale și datele pentru care au permisiunile necesare, conform rolurilor fiecăruia.
Dezvoltarea Sistemului informațional „Registrul de stat al unităților de drept”, precum și menținerea funcțională pe o perioadă de un an din ziua dării în exploatare a sistemului se va realiza din contul mijloacelor Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, iar finanţarea ulterioară a SI RSUD se va efectua din veniturile Agenţiei Servicii Publice, obţinute din prestarea serviciilor publice.
Conform datelor companiei de consultanță, care a efectuat exercițiul de reinginerie a serviciului public administrativ „Înregistrarea de stat a unităților de drept”, costul investiției se estimează la aproximativ 6,2 mil. lei (echivalentul a $350 mii), fără TVA.
Reamintim, în anul 2021, Parlamentul a adoptat Legea nr. 234/2021 cu privire la serviciile publice (cu intrarea în vigoare din 5 februarie 2023), care prevede instituirea obligației prestatorilor de servicii de a asigura crearea serviciilor publice electronice complet automatizate, ce permit autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice, fără interacțiunea cu reprezentanții prestatorilor de servicii.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1016 vizualizări
Data publicării:
29 Decembrie /2022 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.