
Știri
Sistemul digital de traversare programată a frontierei: primele rezultate
Sistemul digital de traversare programată a frontierei – Border Queuing System (BQS), implementat în regim pilot începând cu 30 ianuarie 2025, demonstrează eficiența în reducerea timpilor de așteptare și optimizarea fluxului de transport la frontieră, anunță Serviciul Vamal.
Astfel, de la lansare, aproximativ 1000 de camioane au utilizat sistemul pentru traversarea frontierei pe sensul de ieșire din Republica Moldova, dintre care:
- 459 transporturi cu mărfuri AEO;
- 256 camioane fără marfă;
- 254 camioane cu mărfuri;
- 27 transporturi în regim de tranzit internațional.
„Aceste cifre demonstrează interesul transportatorilor pentru soluții moderne care eficientizează timpul de așteptare la frontieră și le permite o mai bună organizare a activității. Prin digitalizarea acestui proces, aducem mai multă transparență și eficiență, iar integrarea cu infrastructura posturilor vamale permite o gestionare automată a fluxului de camioane,” a declarat Alexandru Iacub, directorul Serviciului Vamal.
Cum funcționează BQS?
- Sistemul este accesibil online, atât prin platforma bqs.customs.gov.md, cât și prin aplicația mobilă disponibilă pe App Store și Google Play.
- Transportatorii selectează postul vamal, ziua și ora dorită, completează informațiile despre transport și Declarația Vamală (pentru transporturile cu marfă) și confirmă rezervarea.
- Pentru camioanele fără marfă, procesul este și mai simplu, fiind necesare doar detaliile transportului și confirmarea rezervării.
Avantajele sistemului BQS:
- Timp de așteptare redus – elimină cozile și blocajele la frontieră;
- Planificare optimă – transportatorii își pot organiza eficient traseele;
- Respectarea timpilor de lucru și de odihnă ai șoferilor – conform normelor internaționale;
- Transparență și gestionare eficientă – fluxul de camioane este monitorizat automat.
BQS este un pas important în digitalizarea proceselor vamale și îmbunătățirea condițiilor de traversare a frontierei pentru transportatori. Sistemul este disponibil în regim pilot la postul vamal Costești, urmând a fi extins treptat la alte posturi vamale.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
229 vizualizări
Data publicării:
21 Martie /2025 08:00
Catalogul tematic
Codul vamal | Servicii electronice
Etichete:
digitalizare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.