Știri

Termenul de valabilitate al certificatului de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale va fi nelimitat

Ministerul Finanțelor a înaintat pentru consultări publice proiectul Regulamentului privind certificarea specialiștilor în domeniul achizițiilor publice/sectoriale care va stabili modalitatea de organizare a procedurii de certificare a specialiștilor în domeniu, cerințele de admitere la programul de instruire, modul de organizare a activității Comisiei de certificare și a Comisiei de contestație, de admitere și de desfășurare a examenului de evaluare a cunoștințelor, precum și condițiile de adoptare a deciziei privind eliberarea și retragerea certificatului menționat.

 

Conform proiectului, procedura de certificare se va desfășura în două etape: program de instruire în domeniul achizițiilor publice/sectoriale și examenul de evaluare a cunoștințelor. Programul de instruire urmează a fi elaborat și aprobat de către Ministerul Finanțelor. Responsabil de organizarea Programului va fi Centrul de instruire și dezvoltare profesională a I.P. CTIF.

 

Programul va avea o durată de 150 de ore/5 credite, și se va desfășura cu prezență fizică sau online, incluzând module/subiecte teoretice, precum și exerciții/probe practice. Costul instruirii urmează a fi stabilit de către centrul de instruire. Se prevede că finanțarea Programului de instruire pentru persoanele desemnate de către autoritățile/instituțiile bugetare și organizarea examenului de evaluare a cunoștințelor va fi asigurată de MF.

 

În condițiile aprobării proiectului în redacția autorilor, titularii certificatelor de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, eliberate de autoritățile competente dintr-un stat membru al UE, nu vor fi obligați să participe la Programul de instruire. La fel, persoanele care au minimum 5 ani de experiență profesională în cadrul subdiviziunii responsabile de politici în domeniul achizițiilor publice al MF, Agenției Achiziții Publice și Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor nu vor fi obligate să participe la Programul.

 

Termenul de valabilitate al certificatului va fi nelimitat, cu condiția menținerii acestuia prin dezvoltare profesională, adică, titularul va fi obligat să participe, pe parcursul a 3 ani, la diverse forme de dezvoltare profesională continuă în domeniul achizițiilor publice, cu o durată cumulativă de cel puțin 30 ore, cu excepția perioadei de suspendare a activității.

 

Proiectul stabilește că certificatul se va retrage în condițiile în care a fost eliberat în baza unor documente false; s-a constatat fraudarea examenului de evaluare a cunoștințelor; se vor depista cazuri de fraudă sau corupție în procesul realizării procedurilor de achiziții publice/sectoriale în ultimii 5 ani, condamnate prin hotărârea definitivă a unei instanțe judecătorești etc.

 

Pentru evidenta certificatelor eliberate, Ministerul Finanțelor urmează să întocmească și și să tină în format electronic Registrul certificatelor de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale.

 

De menționat că, noul act normativ va pus în aplicare la expirarea termenului de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

191 vizualizări

Data publicării:

29 Iulie /2025 07:55

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

consultari publice | certificatul de competență profesională | Achiziție publică

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon