
Știri
Vor fi simplificate unele proceduri ce vizează eliberarea patentei de întreprinzător
Înregistrarea în calitate de deținător al patentei de întreprinzător se efectuează preponderent prin intermediul Sistemului informațional automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului" gestionat de Serviciul Fiscal de Stat, dar se permite și prin adresarea solicitanților la subdiviziunile autorității fiscale. În scopul solicitării înregistrării şi eliberării blanchetei de patentă, solicitantul accesează SIA „Cabinetul personal al contribuabilului" şi depune cererea de înregistrare însoțită de documentele necesare.
A fost publicată în Monitorul Oficial din 5 septembrie curent Legea nr. 277 din 10 iulie 2025 pentru modificarea unor acte normative (optimizarea proceselor de obținere a actelor permisive). Legea a fost elaborată de Ministerul Dezvoltării Economice şi Digitalizării, cu suportul Proiectului Băncii Mondiale de competitivitate a întreprinderilor micro, mici şi mijlocii 2023-2027 și vizează modificarea a peste 40 de acte normative. Obiectivul este de a creşte competitivitatea mediului de afaceri prin îmbunătățirea cadrului de reglementare şi administrativ legat de acte permissive.
Astfel, la Legea nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător s-a intervenit prin oferirea posibilității de a solicita eliberarea patentei electronic, prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului".
Totodată, verificarea de către Serviciul Fiscal de Stat a statutului de persoană asigurată social de stat pentru întreaga perioadă de desfășurare a activității în baza patentei de întreprinzător, precum şi a statutului de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală, precum şi a informației privind achitarea contribuției de asigurare socială, se efectuează prin consumul de date corespunzătoare de la autoritățile competente, fără a mai fi necesară prezentarea documentelor confirmative de către solicitant.
De asemenea, se precizează faptul că patenta se eliberează sau se prelungeşte pe o durată de o lună sau, la dorinţa solicitantului, pe o durată mai mare, dar nu mai mult de 12 luni.
În același timp, se abrogă prevederile ce vizează duplicatul patentei (art.6) și cele ce se referă la restabilirea patentei (art.11).
Verificarea şi confirmarea faptului achitării taxei pentru patentă, precum şi achitarea taxei se va efectua prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice (MPay). Precizăm că la moment, la achitarea plăţii pentru patentă, SFS sau, după caz, primăria eliberează titularului patentei cuponul (cupoanele) decupat de la duplicatul patentei, prin care se confirmă că patenta este valabilă pînă la un termen stability şi face înscrierea respectivă pe versoul patentei.
Prevederile vor intra în vigoare la 5 luni de la data publicării, respectiv, în luna februarie 2026.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
162 vizualizări
Data publicării:
08 Septembrie /2025 07:40
Catalogul tematic
Servicii electronice | Patenta de întreprinzător
Etichete:
servicii electronice | patenta de întreprinzător
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.