Știri
Unele cheltuieli suportate de persoanele fizice care trec la activitate independentă vor fi compensate
Autoritățile intenționează să acorde compensații contribuabililor care vor trece de la genul de activitate patenta de întreprinzător la activitatea independentă. În acest sens se propune elaborarea Regulamentului privind modul de compensare a unor cheltuieli suportate de persoanele fizice ce desfășoară activități independente.
Amintim că începând cu 1 iulie 2023, activitatea de comerț cu amănuntul la tarabe, tejghele, tonete, în chioșcuri (gherete), pavilioane și din autovehicule, precum și comerțul cu produse alimentare și mărfuri ușor alterabile autohtone, nu va mai fi admisă în baza patentei de întreprinzător, urmare a intrării în vigoare a modificărilor corespunzătoare efectuate în Legea nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător.
Astfel, Regulamentul va conține prevederi ce stabilesc condițiile de acordare a compensațiilor pentru unele cheltuieli efectuate de persoanele fizice care desfășoară activități independente, reglementate de art. 696 - 6913 din Codu fiscal, care, la data de 31 decembrie 2022, erau titulare de patentă pentru desfășurarea comerțului cu amănuntul.
Tranziția de la desfășurarea comerțului cu amănuntul în baza patentei de întreprinzător către regimul de activitate independentă implică anumite cerințe suplimentare, care nu sunt prevăzute la moment pentru cei care fac comerț în baza patentei de întreprinzător. Aceste cerințe, în special, presupun utilizarea echipamentelor de casă și control, precum și alte elemente conexe acestei activități care implică cheltuieli suplimentare, se menționează în Analiza impactului de reglementare.
Acordarea compensațiilor ar putea reduce barierele financiare și ar încuraja titularii de patentă să se conformeze cerințelor fiscale. Astfel, ei ar achiziționa ECC necesare desfășurării activităților de comerț, îmbunătățind calitatea serviciilor oferite și creând un mediu de afaceri mai competitiv.
Conform documentului, gestionarea procesului de acordare a compensațiilor se va realiza de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, prin intermediul Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA).
Solicitarea compensației se va efectua prin depunerea online a unei cereri de compensare, începând cu data de 1 iulie 2023 și până la data de 31 august 2023, inclusiv.
Serviciul Fiscal de Stat va aprecia corespunderea persoanelor cu calitatea de solicitant de compensație și în decurs de 10 zile va furniza această informație către ODA, împreună cu cererea depusă.
Mărimea compensației se va determina în baza documentelor confirmative aferente cheltuielilor eligibile suportate, dar nu mai mult de 10 000 lei per beneficiar. Compensația se achită beneficiarului în termen de 30 de zile din data acceptării cererii. Cheltuieli eligibile în acest sens sunt cheltuieli privind procurarea și instalarea echipamentului de casă și control cu memorie fiscală sau soluțiile digitale aferente acestora; cheltuieli privind amenajarea locului de desfășurare a activității (procurarea mobilierului, cheltuieli de procurare a materialelor de construcție, etc.) și alte cheltuieli aferente procurării de mijloace fixe sau OMVSD, necesare procesului de organizare și desfășurare a activității.
Sunt eligibile pentru compensare cheltuielile suportate de beneficiar începând cu data de 1 ianuarie 2023.
La finalizarea mecanismului de compensare, ODA va elabora un raport desfășurat privind volumul resurselor efectiv alocate beneficiarilor și volumul resurselor neutilizate și îl va publica pe pagina sa web oficială.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1242 vizualizări
Data publicării:
13 Iunie /2023 08:00
Catalogul tematic
Persoana fizică
Etichete:
activitate independenta | persoane fizice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.