BGPF

34.6.5 Cum va fi înregistrată prin intermediul echipamentelor de casă și de control restituirea banilor cumpărătorilor (clienţilor) pentru mărfurile întoarse?

În conformitate cu pct. 20 sbp. 1) din Regulamentul cu privire la exploatarea echipamentelor de casă şi de control pentru efectuarea decontărilor în numerar şi/sau prin alt instrument de plată, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 141/2019, casierul este în drept să elibereze cumpărătorilor (clienţilor) mijloacele băneşti în numerar din sertarul pentru bani al mașinii de casă și de control/imprimantei fiscale sau din alt loc special destinat, amenajat pentru primirea şi păstrarea temporară a mijloacelor băneşti, în cazul restituirii banilor cumpărătorilor (clienţilor) pentru mărfurile întoarse până la închiderea schimbului, adică până la imprimarea raportului de închidere zilnică, numai dacă cu marfa a fost întors bonul de casă înregistrat în maşina de casă şi de control/imprimanta fiscală dată şi ultimul este semnat de către responsabilul de activitatea financiară a întreprinderii.
 
La efectuarea operaţiunii de eliberare a numerarului, suma spre plată se înregistrează în echipamentul de casă şi de control prin operaţiunea nefiscală de eliberare (extragere) de serviciu a numerarului.
 
În cazul schimbării produsului achiziționat cu un model identic doar de o altă marime, prețul fiind neschimbat, operațiunea urmează a fi documentată prin întocmirea documentelor primare, aprobate de conducerea acesteia, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (7) şi (8) din Legea contabilităţii şi raportării financiare nr. 287/2017.
 
La schimbarea, în aceeași zi a produsului achiziționat, în cazul apariției diferenței de preț, se efectuează operaţiunea de eliberare a numerarului, suma spre plată se înregistrează în echipamentul de casă şi de control prin operaţiunea nefiscală de eliberare (extragere) de serviciu a numerarului. Ulterior, se înregistrează vânzarea noului produs, cu eliberarea bonului fiscal.
 
Totodată, restituirea banilor cumpărătorilor (clienților) pentru mărfurile întoarse după închiderea schimbului, adică după imprimarea raportului de închidere zilnică, se efectuează din casieria întreprinderii, cu întocmirea documentului primar conform Legii contabilității și raportării financiare nr. 287/2017.
 
În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) și (4) din Legea menționată, faptele economice se contabilizează în temeiul documentelor primare, care conţin elementele obligatorii indicate la art. 11 alin. (7). Entitatea utilizează formulare tipizate de documente primare aprobate de Ministerul Finanţelor şi alte autorităţi publice sau poate elabora şi utiliza formulare de documente primare, aprobate de conducerea acesteia, cu respectarea prevederilor alin.(7) şi (8).

Ordinul SFS nr. 476 din 01-10-2024

Data publicării:

22 Octombrie /2024 08:00

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon