Știri
Carnetul ATA. Controlul și evidența mărfurilor în tranzit
Carnetul ATA este un document vamal internațional de export/import temporar și este folosit pentru vămuirea în peste 85 de țări și teritorii, fără achitarea taxelor vamale pe mărfurile care vor fi reexportate/reimportate în termen de 12 luni. Acesta este utilizat în scopul simplificării trafersării frontierelor vamale, la exportul temporar, tranzitul și admiterea temporară a mărfurilor în cadrul expozițiilor și târgurilor.
Serviciul Vamal propune pentru consultări publice proiectul Ordinului pentru aprobarea normelor tehnice de perfectare, control şi evidenţă a Carnetului ATA. Noile norme vor fi aplicate începând cu 1 ianuarie 2024, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod vamal, urmând ca Ordinul nr. 330/2014 să fie abrogat.
Noile norme descriu, în primul rând, procedura de tranzit a mărfurilor. Astfel, funcționarul vamal al postului vamal de plecare la efectuarea controlului Carnetului ATA va verifica dacă rubricile “A − G” ale voletului detaşabil de culoare albastră “TRANSIT” sunt completate în modul corespunzător.
În cazul în care se atestă faptul că mărfurile nu pot fi plasate în tranzit cu utilizarea Carnetului ATA, mărfurile respective vor putea fi vămuite conform procedurii naționale de tranzit.
În același timp, dacă se va accepta tranzitul mărfurilor cu utilizarea Carnetul ATA, funcționarul vamal al postului vamal de plecare va desfășura o serie de activităţi succesive, de la completarea registrului de evidenţă (ATA), examinarea mijlocului de transport şi efectuarea controlului fizic al mărfurilor, completarea cotorului albastru “TRANSIT”, introducerea în registru de evidenţă (ATA) a rezultatelor acţiunilor efectuate, până la returnarea Carnetului ATA perfectat corespunzător deţinătorului.
Carnetul ATA oferă mai multe avantaje, cum ar fi: substituirea declarațiilor vamale de import temporar, export temporar și tranzit, transportul bunurilor și cu mijloacelr de transport personale, întrări și ieșiri nelimitate pe parcursul unui an, reducerea costurilor și timpului de trecere a frontierei.
Mai multe detalii despre utilizarea Carnetului ATA aici.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
858 vizualizări
Data publicării:
31 Iulie /2023 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
evidenta marfurilor | activitate de control
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.