Știri
„Carte Verde” - în format digital din 1 ianuarie 2025
Certificatul de asigurare „Carte Verde” este o asigurare obligatorie pe care toți cetățenii Republicii Moldova trebuie să o procure atunci când merg cu automobilul într-o altă țară. Pentru a simplifica procesul de obținere a acestui tip de asigurare dar și pentru a spori nivelul de siguranță al acesteia, „Carte Verde” va fi digitalizat.
Perioada de implementare a noului proces digital va dura două luni și va fi împărțit în doua etape. Prima etapă, de tranziție: de la 1 noiembrie 2024 până la 31 decembrie 2024, în care rămâne necesară prezentarea asigurării pe suport de hârtie. A doua etapă: începând cu 1 ianuarie 2025 „Carte Verde” va putea fi prezentată doar în format digital.
În acest context, Banca Națională a Moldovei (BNM) atenționează toate persoanele care vor să cumpere în viitorul apropiat „Carte Verde” despre perioada de tranziție – de la asigurarea pe suport de hârtie, la „Carte Verde” digitală. Implementarea tranziției va fi asigurată de către societățile de asigurare și intermediari, iar BNM va supraveghea îndeaproape întregul proces. Astfel Banca Națională subliniază că în perioada de tranziție (1 noiembrie 2024 – 31 decembrie 2024) „Carte Verde” digitală va trebui imprimată și pe suport de hârtie (format alb-negru), pentru a fi prezentată la solicitare. După 31 decembrie 2024, „Carte Verde” digitală va putea fi prezentată doar în format digital.
Este important de menționat că toate asigurările de tip „Carte Verde” eliberate până la 1 noiembrie 2024, în formatul actual (pe suport de hârtie), vor rămâne în vigoare pentru întreaga durată a valabilității lor.
Pentru mai multe informații puteți apela la compania de asigurare de unde achiziționați Carte Verde.
Certificatul de asigurare „Carte Verde” este un document internațional de asigurare auto care atestă că vehiculul deținut de conducătorul auto este acoperit de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (RCA externă) atunci când circulă în afara țării de origine.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
340 vizualizări
Data publicării:
07 Octombrie /2024 07:53
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
asigurare obligatorie | digitalizare | carte verde
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.