Știri
Ce modificări în domeniul fiscal conține pachetul de legi nr. II privind facilitarea activității mediului de afaceri
Pachetul de lege nr. II ce se referă la facilitarea activității mediului de afaceri prin reducerea birocrației în domeniul fiscal și vamal, anunțat în cadrului unui briefing de presă săptămâna curentă, a fost expus pentru consultări publice.
Astfel se propun următoarele intervenții la Codul fiscal:
- majorarea de la 100 la 500 de lei a cuantumului sumei neachitate a obligației fiscale care nu se consideră restanță (articolul 129, p.13 din CF);
- deducerea sumei TVA achitată sau care urmează a fi achitată, pe valorile materiale și serviciile procurate dacă subiectul dispune de bonuri fiscale emise de ECC conectate la SIA MEV, pentru procurările, valoarea cărora în fiecare bon nu depășește 2000 lei inclusiv TVA, dar nu mai mult de 10 mii lei pentru o perioadă fiscală, cu condiția achitării acestora prin intermediul cardului de plată de afaceri (business) ( completarea articolului 102 alineatul 10 din CF);
- scutirea de TVA fără drept de deducere a mărfurilor autohtone anterior exportate cu utilizarea serviciilor poștale şi reintroduse în termen de 3 luni de la data exportului, în aceeași stare. Dacă la realizarea exportului, suma T.V.A. pentru marfa respectivă a fost restituită, contribuabilul este obligat să calculeze și să declare suma T.V.A. pentru luna în care a avut loc reintroducerea mărfii (completarea art.103, alin.2 din CF);
- ședința de examinare a cazului de încălcare fiscală va putea fi desfășurată fără întrunirea fizică a participanților, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, dacă participanții și persoana trasă la răspundere, în aceeași dată și oră, asigură prezența prin intermediul mijloacelor de comunicare în cauză. Pentru desfășurarea ședinței pot fi utilizate doar mijloace electronice de comunicare, și programe informatice corespunzătoare, ce asigură percepția vizuală și auditivă a tuturor participanților în timp real și permit efectuarea înregistrărilor video și audio;
- diminuarea plafonului obligației fiscale aferente contestațiilor care pot fi examinate în cadrul Consiliului de soluționare a disputelor din cadrula Serviciului Fiscal de Stat și Serviciului Vamal: de la 500 mii la 250.000 de lei - pentru agenții economici și de la 250.000 la 125.000 de lei - pentru persoanele fizice (art.274, alin. 2 din CF);
- Consiliul de Soluționare a Disputelor din Serviciului Fiscal de Stat va fi format din 60% reprezentanţi ai asociaţiilor din mediul de afaceri cu relevanţă pentru domeniul fiscal (art. 274, alin.3)
- anularea Registrului mașinii de casă şi control/imprimantei fiscale (Registrul MCC/IF). Această măsură se va aplica doar celor care își vor conecta aparatele de casă la Sistemul de Monitorizarea Electronică a Vânzărilor (care este deja funcțional și la care s-au conectat circa 20 mii de aparate de casă din 60 de mii). Această măsură va simplifica și reduce costurile agenților economici, vor economisi din povara administrativă până la 450 mil. lei anual. Astfel, antreprenorii vor economisi 5 milioane ore de efort pe an.
Proiectul poate fi consultat până la 11 august curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1019 vizualizări
Data publicării:
03 August /2023 10:53
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
mediu de afaceri | facilități fiscale și vamale | facilitate fiscala
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.