
Știri
Certificarea națională în domeniul auditului intern: au fost publicate noi prevederi
Mai multe modificări au fost operate la Regulamentul privind dobândirea, confirmarea și dezvoltarea calificării profesionale în domeniul auditului, aprobat prin HG nr.556/2019.
În primul rând, pentru a participa la Programul de instruire și certificare, candidatul va depune pe lângă actele menționate la pct.11 din Regulament și documentul ce atestă locul actual de muncă, sub forma unei scrisori/adeverențe/certificat, eliberat de angajator care confirm statutul de salariat și validitatea raporturilor de muncă. Precizăm, conform pct.11, solicitantul mai prezintă: copia buletinului/cărții de identitate, CF în format Europass, copia diplomei de studii, documentul ce confirmă experiența profesională în domeniul auditului intern, declarația pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor prezentate și după caz, copia certificatului de evaluare a cunoștințelor în domeniul auditului intern în sectorul public pentru nivelul de instruire precedent al Programului de instruire.
Totodată, o noutate este faptul că solicitantul va depune cererea și va putea urmări etapele de examinare a cererii prin intermediul profilului personal creat pe platforma https://certificare-ai.mf.gov.md/auth/index.
De asemenea, se până la începerea examenului de evaluare candidații admiși la examen vor semna o declarație de răspundere, prin care își asumă responsabilitatea de a respecta regulile de desfășurare a examenului și răspunderea pentru încălcarea acestora prin excluderea imediată din sala de examinare și anularea rezultatului testului.
Participarea la cursurile de instruire organizate de Ministerul Finanțelor este gratuită pentru angajații autorităților și instituțiilor bugetare. În cazul în care pentru unul din cele trei niveluri ale Programului de instruire și certificare se înregistrează un număr mai mare de 20 cereri de înmatriculare, Ministerul, în termen de 2 luni, va organiza o activitate suplimentară de instruire.
Modificările au ca scop îmbunătățirea procedurii de certificare națională în domeniul auditului intern, implementată în sectorul public începând cu 29.11.2020, prin ajustarea cadrului normativ de competență a Ministerului Finanțelor. Modificările respective au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 248 din 29 aprilie curent și publicate în Monitorul Oficial din 15 mai curent.
Certificarea profesională în domeniul auditului intern în sectorul public este organizată de Ministerul Finanțelor cu scopul de a satisface cerințele de cunoștințe și abilități, necesare pentru exercitarea atribuțiilor funcției de audit intern, prin instruire și validare a calificării profesionale în domeniu. Sistemul național de certificare în domeniul auditului intern din sectorul public, implementat de Ministerul Finanțelor din noiembrie 2021, este una din realizările notorii pe segmentul Control Financiar Public Intern.
Potrivit datelor publicate pe pagina Ministerului Finanțelor, cel mai recent curs de dezvoltare profesională, organizat în baza Programului de instruire în domeniul auditului intern în sectorul public (nivel avansat) a avut loc în perioada 05 - 27 mai curent, fiind admișit 29 de participanți.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
563 vizualizări
Data publicării:
16 Mai /2025 08:00
Catalogul tematic
Audit | Noutăți
Etichete:
Audit
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.