
Știri
Cetățenii și mediul de afaceri vor avea acces la toate serviciile publice dintr-un singur punct unic
Accesul la serviciile publice electronice prestate prin intermediul resurselor și sistemelor informaționale de stat vor fi consolidate în cadrul Portalului guvernamental integrat EVO, ce urmează a fi lansat și care include: Portalul guvernamental al serviciilor publice, Portalul guvernamental al cetățeanului, Portalul guvernamental al unităților de drept, aplicația guvernamentală integrată a serviciilor electronice EVO, precum și serviciile electronice dezvoltate și prestate prin intermediul platformei de dezvoltare a serviciilor electronice, alte resurse și sisteme informaționale aferente prestării serviciilor publice electronice.
În Monitorul Oficial din 10 octombrie current a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 677 din 8 octombrie 2025 cu privire la consolidarea accesului la serviciile publice electronice în cadrul Portalului guvernamental integrat EVO utilizat la prestarea serviciilor publice electronice și aprobarea măsurilor necesare pentru implementarea Modelului Unitar de Design.
Astfel, prin intermediul Portalului guvernamental integrat EVO, persoanele fizice și unitățile de drept vor avea acces simplificat la resursele și sistemele informaționale de stat prin intermediul cărora se prestează servicii publice electronice, inclusiv cele privind identitățile electronice, plățile electronice, notificările oficiale, autentificarea electronică, aplicarea și verificarea autenticității semnăturilor electronice, precum și la informațiile autentice despre serviciile publice, la informațiile oficiale de interes public și la datele documentate despre persoanele fizice și unitățile de drept.
În același timp, Hotărârea prevede că crearea și dezvoltarea resurselor și sistemelor informaționale noi, destinate prestării serviciilor publice electronice, se realizează în conformitate cu un Model Unitar de Design. În acest sens, ministerele, Cancelaria de Stat, alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului și structurile organizaționale din sfera lor de competență vor aplica modelul unitar de design la crearea sau dezvoltarea altor resurse și sisteme informaționale de stat care nu sunt destinate prestării serviciilor publice electronice sau la crearea și dezvoltarea noilor site-uri web oficiale. Totodată, se recomandă și autorităților administrației publice locale utilizarea modelului unitar de design la crearea și dezvoltarea resurselor și sistemelor informaționale destinate prestării serviciilor publice electronice.
Consolidarea tuturor serviciilor publice electronice prin intermediul Portalului guvernamental integrat EVO va aduce beneficii atât pentru cetățeni, cât și pentru mediul de afaceri, în primul rând, prin simplificarea interacțiunii cu administrația - acces rapid la toate serviciile publice dintr-un singur punct unic. Totodată, autoritățile preconizează creșterea încrederii în sistemul digital guvernamental, dar și reducerea erorilor și a timpului de interacțiune.
Anual, costurile necesare pentru dezvoltarea, administrarea și îmbunătățirea continuă a Modelului Unitar de Design sunt estimate la aproximativ 2 mil. lei, dintre care 400 mii lei pentru dezvoltarea continuă a seturilor de date, administrarea și îmbunătățirea Modelului Unitar de Design și 1,6 mil. lei costuri aferente salarizării personalului și procesului de coordonare și implementare a Modelului Unitar de Design. Estimativ, implementarea Modelului Unitar de Design va asigura economii prestatorilor de servicii prin diminuarea până la jumătate a costurilor și efortului necesare dezvoltării designului fiecărui sistem informațional în fază de dezvoltare sau actualizare. Implementarea portalului guvernamental EVO și centralizarea experienței se va efectua din bugetul Agenției de Guvernare Electronică, fiind evaluată o investiție inițială de circa 1,5 mil. lei.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
200 vizualizări
Data publicării:
13 Octombrie /2025 07:57
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
business | digitalizare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.