Știri
Clasificatorul categoriilor persoanelor asigurate care se utilizează la completarea Informației IRM19 a fost completat
Legislația, conform modificărilor recente efectuate, prevede acordarea de către angajator a diferitor tipuri de concedii de îngrijire a copilului sau concedii paternale angajaților care au adoptat copii sau au luat copii în plasament în serviciul de tutelă/curatelă.
Prin urmare, în scopul stabilirii indemnizațiilor de asigurări sociale, dar şi asigurării evidenței stagiului de cotizare pe parcursul perioadelor de aflare a angajaților în concedii de îngrijire a copilului sau concedii paternale angajaților care au adoptat copii, entitățile urmează să declare perioadele de aflare a angajaților în concedii acordate în legătură cu adopția copiilor prin intermediul Informației forma IRM19.
În acest sens, Ministerul Finanțelor a aprobat Ordinul nr.14 din 31 ianuarie cu privire la modificarea unor ordine ale ministerului finanțelor, ce a fost publicat în Monitorul Oficial de astăzi, 2 februarie.
Astfel, tabelul „Categorii utilizate la completarea Informației Forma IRM19”, a fost completat cu următoarele coduri:
- 175: Persoană care se află în concediu partial plătit pentru perioada de încredințare a copilului adoptabil
- 176: Persoană care se află în concediu plătit în cazul adopției copilului sau luării în plasament în serviciu de tutelă/curatelă
- 177: Persoană care se află în concediu partial plătit pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 3 ani în legătură cu adopția sau plasarea copilului în serviciul de tutelă/curatelă
- 178: Persoană care se află în concediu partial plătit pentru îngrijirea copilului cu vârsta mai mare de 3 ani adoptat sau luat în plasament în serviciul de tutelă/curatelă
De asemenea, prin acest ordin a fost aprobată Lista cerințelor la completarea dării de seamă Forma IRM19 la utilizarea căreia va permite contribuabililor de a evita completarea eronată a Informației aferente raporturilor de muncă.
Totodată, ținând cont de faptul că începând cu 1 ianuarie 2023 contribuabilii au obligația de a prezenta dările de seamă fiscale utilizând metodele automatizate de raportare electronică a apărut necesitatea ajustării a unor prevederi din instrucțiunile care stabilesc modul de completare a dărilor de seamă forma IPC21, CAS18-AN și IRM19. Totodată, în formularul IPC21, în Anexa nr.1, Tabelul nr.1, rândul 23, la col.2 (Tipul sursei de venit) se vor indica veniturile sub formă de dobânzi de la valorile mobiliare de stat obținute de către persoanele fizice, art.901 alin.(38) din Codul fiscal, fiind adus în concordanță cu prevederile aprobate prin politica bugetar-fiscală.
Ordinul a intrat în vigoare la data publicării. Prima perioadă pentru care se raportează obligațiile aferente impozitului pe venit, potrivit formularului ajustat al Declarației forma IPC21 aprobat prin prezentul ordin, este luna ianuarie 2024.
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1609 vizualizări
Data publicării:
02 Februarie /2024 08:48
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Dare de seamă fiscală
Etichete:
dare de seama fiscala | asigurare obligatorie de asistenta medicala | asigurare sociala | irm19
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.