Știri
Consultări publice: Conceptul SI „Activitate independentă”
Sistemul informațional „Activitate independentă” (SI AI) va fi un sistem informațional destinat funcționarilor fiscali pentru ținerea evidenței, monitorizarea și calcularea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice care desfășoară activitate independentă - subiecți nominalizați în cap. 102 din Codul fiscal.
Ministerul Finanțelor a înaintat pentru consultări publice proiectul hotărârii Guvernului cu privire la instituirea SI „Activitate independentă” care prevede aprobarea Conceptul SI AI și a Regulamentului resursei informaționale. Raționamentul elaborării actelor normative nominalizate constă în asigurarea bunei administrări fiscale prin generarea, modificarea, vizualizarea avizului de plată pentru impozitul pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă, subiecți nominalizați în cap. 102 din CF.
În temeiul prevederilor proiectului, Serviciul Fiscal de Stat urmează a fi desemnat în calitate de posesor al SI AI; Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe va primi calitatea de deținător al sistemului ; iar administratorul tehnic va fi desemnată Serviciul Tehnologia Informației şi Securitate Cibernetică.
Conform proiectului conceptului SI AI, obiectivele de bază specifice stabilite pentru sistem sunt evidența calculării obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă; instituirea unui mecanism destinat generării avizelor de plată aferent impozitului pe venit; eficientizarea procesului de administrare fiscală.
Printre sarcinile de bază ce urmează a fi realizate în procesul exploatării SI AI sunt numite generarea, modificarea și vizualizarea avizelor de plată aferent impozitului pe venit; ținerea evidenței informației aferent calculării obligațiilor fiscale; generarea statisticilor și rapoartelor; sporirea gradului de conformare; asigurarea securității și protecției informațiilor la toate etapele de colectare, stocare și utilizare a resurselor informaționale de stat.
În condițiile aprobării proiectului în redacția înaintată spre consultări publice, documentele SI AI vor reprezenta totalitatea documentelor procedurale necesare ținerii evidenței, monitorizării și calculării obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă, inclusiv prin generarea şi modificarea avizelor de plată.
Astfel, în cadrul SI AI vor fi utilizate următoarele categorii de documente:
1) documente de intrare, care sunt relevante pentru generarea şi modificarea avizelor de plată, care pot fi în format electronic sau pe suport de hârtie și care reprezintă raport de închidere zilnică (Raport Z), bon fiscal;
2) documente de ieșire, care se consideră documentul final care poate fi utilizat și care reprezintă avizul de plată;
3) documente tehnologice, care reprezintă structura registrului activității independente.
Propunerile cu privire la îmbunătățirea proiectului vor fi acceptate până la 14 octombrie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
329 vizualizări
Data publicării:
01 Octombrie /2024 11:35
Catalogul tematic
Activitate independentă | Impozitul pe venit | Persoana fizică
Etichete:
avize de plata | activitate independenta | sistem informaţional
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.