04
02 2021
299

ACCES CPAS, în suportul subiecţilor declarării averii și intereselor personale

Verificarea informației din contul personal de asigurări sociale de către persoanele asigurate care dispun de parola de acces la contul personal sau semnătură electronica este o oportunitate oferită de Casa Națională de Asigurări Sociale, la utilizarea aplicației ACCES CPAS.
 
CNAS amintește că contul personal de asigurări sociale al persoanelor asigurate conține nu doar informația cu privire la contribuțiile de asigurări sociale calculate și achitate de către angajator la bugetului asigurărilor sociale, în temeiul căreia se stabilesc toate prestațiile de asigurări sociale, dar și informația cu privire la prestațiile de asigurări sociale stabilite și plătite de către CNAS direct beneficiarului.

 

Informația cu privire la drepturile sociale (pensii, indemnizații) de care au beneficiat persoanele asigurate poate fi utilizată la necesitate pentru prezentare în diferite instituții. De asemenea, aceasta poate fi utilizată de către persoanele care sunt subiecţi ai declarării averii și intereselor personale în conformitate cu prevederile Legii nr.133/2016 privind declararea averii și intereselor personale.

 

Astfel, persoanele care dețin o funcție publică și urmează să prezinte declarațiile de avere și interese personale, pot obține din contul personal datele cu privire la cuantumul pensiei sau a altor tipuri de indemnizații (inclusiv indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă) de care au beneficiat pe parcursul anului. Pentru aceasta este necesar ca, la accesarea informației din contul personal, să se bifeze opțiunea „Cu reflectarea prestațiilor de asigurări sociale" conform imaginii ce urmează.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.