Știri
Achiziții publice: Grupul de lucru și Acordul-cadru de atribuire a contractelor
Potrivit proiectului, grupul de lucru se formează printr-o decizie (ordin) sau dispoziţie din cel puţin 5 membri permanenți, iar în cazuri temeinic justificate, din cel puţin 3 membri, inclusiv președintele și secretarul.
Autoritatea contractantă va nominaliza și membrii supleanți, care sunt numiți în cadrul grupului de lucru în cazul imposibilității participării membrului titular. Totodată, aceasta este în drept să creeze mai multe grupuri de lucru, în funcţie de domeniul în care se efectuează achiziţia.
În componența grupului vor fi incluși și reprezentanți ai societății civile, în cazul în care a fost depusă o cerere scrisă în acest sens cu cel puțin două zile până la data-limită de depunere a ofertelor. Reprezentanții societății civile nu pot constitui mai mult de o treime din componența totală a grupului. Totodată, ei au drept de vot consultativ sau dreptul la opinie separată, care se expune în actul deliberativ al grupului de lucru respectiv și sunt incluși în componenţa grupului de lucru pentru fiecare procedură de achiziţie publică în parte.
Membrii grupului sunt obligați să asigure eficiența achizițiilor publice pentru necesitățile autorității contractante, participarea pe scară largă a operatorilor economici la procedurile de achiziție publică în scopul asigurării concurenței. De asemenea, ei asigură obiectivitatea și imparțialitatea în cadrul procedurilor de achiziție publică, transparența și publicitatea procedurilor și informarea operatorilor economici despre operarea modificărilor în documentația de atribuire, precum și despre rezultatele procedurii de achiziție publică.
Toate persoanele incluse în componența grupului de lucru au obligaţia de a semna, pe propria răspundere, o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate.
Un alt proiect ce urmează a fi analizat este cel al Regulamentului cu privire la acordul-cadru ca modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice – o modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice care poate fi utilizată după aplicarea unei proceduri de achiziție și care stabilește condițiile esențiale pentru contractele subsecvente care urmează să fie atribuite, inclusiv cerințele pentru selectarea operatorului economic.
Acordul-cadru poate fi utilizat de autoritatea contractantă când necesitatea acesteia cu privire la achiziționarea de bunuri, lucrări sau servicii are un caracter repetitiv, ce poate fi prevăzut cu limite minimale și maximale pentru o perioadă determinată, iar bunurile ce satisfac cerințele autorității pot face obiectul unui contract subsecvent.
De asemenea, acesta se utilizează datorită naturii specifice a obiectului achiziției referitoare la caracteristicile tehnice și de performanță care evoluează rapid pe piață, precum și în alte cazuri când autoritatea contractantă decide utilizarea acordului-cadru ca modalitate specială de atribuire prin prisma eficacității și eficienței achiziției planificate.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1338 vizualizări
Data publicării:
01 Iulie /2020 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
achizii publice | Proiect | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.