16
11 2020
520

Comunitatea de afaceri, instruită în domeniile INCOTERMS 2020 și atestare a impedimentului justificator

În perioada 10-25 noiembrie curent, în Republica Moldova sunt desfășurate webinare pentru mediului de afaceri, organizate de Camera de Comerț și Industrie în parteneriat cu Programul USAID Reforme Structurale în Moldova (USAID). Lansarea ciclului de webinare a avut loc pe data de 10 noiembrie, când a fost semnat  Memorandumul de Înțelegere între cele două părți, precum și organizat primul seminar ce ține de aplicarea noilor reguli Incoterms 2020, la care au participat circa 40 de persoane din mediul de afaceri din Soroca și Orhei.
 

La deschiderea evenimentului, Sergiu Harea, președintele CCI, a menționat că memorandumul are ca scop oferirea suportului instituției camerale, precum și mediului de afaceri în condițiile de pandemie.

 

Este vorba despre trei aspecte principale pe care dorim să le implementăm cu suportul partenerilor noștri: digitizarea procesului de eliberare a certificatelor de origine, promovarea și digitalizarea procesului de obținere a avizului de atestare a impedimentului justificator, precum și consolidarea capacităților mediului de afaceri local în utilizarea condițiilor de livrare în comerțul internațional INCOTERMS 2020.

 

Totodată, în contextul desfășurării seminarului dedicat regulilor Incoterms 2020, președintele CCI a menționat că aceste cunoștințe vor ajuta agenții economici să-și organizeze mai eficient negocierile cu partenerii străini, aliniindu-se la cele mai bune practici în domeniul comerțului internațional.

 

Douglas Muir, directorul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova, a subliniat importanța webinarelor pentru agenții economici din Republica Moldova, îndeosebi în aceste condiții. Totodată, acesta a anunțat că în viitorul apropiat urmează a fi instruiți în domeniul noilor prevederi INCOTERMS și specialiști din cadrul Serviciului Vamal.

 

Sperăm că aceste instruiri să contribuie la impulsionarea activității economice, mai ales acum, când aceasta a fost afectata de pandemie. Avem deja mai mulți ani de colaborare eficientă și mizăm pe continuitatea parteneriatului. Referitor la INCOTERMS, seminarele desfășurate anterior au fost eficiente, de aceea ne-am propus să sporim numărul acestor activități.

 

 

În cadrul webinarelor privind noile condiții Incoterms 2020  va fi oferită o prezentare complexă a acestor reguli şi a impactului lor asupra comerțului internațional. Termenii INCOTERMS emiși sub auspiciile Camerei Internaționale de Comerț de la Paris sunt recunoscuți și acceptați pe plan internațional, definesc obligațiile, riscurile și costurile suportate de cumpărător şi de vânzător în derularea unui act de comerț.

 

Totodată, săptămâna trecută a fost dat startul webinarelor dedicate eliberării avizului de atestare a impedimentului justificator, în cadrul cărora experții CCI – unica instituție abilitată conform legii să elibereze avizele care justifică neexecutarea obligației ca urmare a modificării conceptului de „forță majoră” în „impediment justificator”, – informează mediul de afaceri despre prevederile regulamentului de eliberare a acestui aviz. La evenimentul organizat pentru comunitatea de afaceri din Chișinău și Hâncești a fost discutat mecanismul și procedura de obținere a acestui document. 

Sergiu Harea a menționat că în condițiile pandemiei, precum și a secetei din acest an, mulți antreprenori sunt în situații dificile legate de onorarea contractelor.

 

Experiența internațională ne vorbește despre clauza contractuală „impedimentul justificator”, anterior cunoscut drept „forța majoră”. CCI, care este unica autoritate împuternicită să emită avizele de impediment justificator, a organizat mai multe activități de informare a mediului de afaceri privind modificările care au survenit, a menționat președintele CCI.

 

Sperăm să nu aveți nevoie de un asemenea act, dar în cazul în care, totuși, va fi necesar, trebuie să știți cum să utilizați acest document în mod corect. Planificăm ca în prima jumătate a anului viitor să finalizăm procesul de digitalizare a eliberării avizului. Implementarea acestui instrument va alinia Republica Moldova la standardele europene din domeniu, a afirmat Douglas Muir.

 

Participarea la webinare este gratuită.

Graficul de desfășurare a webinarelorCondițiile de livrare INCOTERMS 2020”:

  • 10 noiembrie 2020 - Soroca și Orhei
  • 11 noiembrie 2020 - Cahul și Ungheni
  • 16 noiembrie 2020 - Chișinău și Hâncești
  • 20 noiembrie 2020 - Bălți și Edineț
  • 24 noiembrie 2020 -UTA Găgăuzia și regiunea din stânga Nistrului.

Graficul de desfășurare a webinarelor „Aspecte privind avizarea situației de impediment justificator și obținerea avizului în relațiile comerciale”:

  • 13 noiembrie 2020 -  Chișinău și Hâncești
  • 17 noiembrie 2020 - Soroca și Orhei
  • 18 noiembrie 2020 - Cahul și Ungheni
  • 23 noiembrie 2020 - UTA Găgăuzia și Râbnița
  • 25 noiembrie 2020 - Bălți și Edineț.

 

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.