05
02 2020
458

Concursul „Marca comercială a anului”, lansat

Întreprinderile și organizațiile înregistrate în Republica Moldova indiferent de forma de proprietate, precum și persoanele fizice care produc bunuri materiale sau prestează servicii pe teritoriul țării, sunt invitate să participe la concursul „Marca comercială a Anului”, organizat de Camera de Comerț și Industrie în parteneriat cu Agenția pentru Proprietatea Intelectuală. Acesta a fost lansat astăzi, 5 februarie, în cadrul unei conferințe de presă. Pretendenții urmează să depună dosarul de participare până la 1 aprilie 2020, la sediul CCI. Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț, a menționat că, în acest an, a fost simplificată procedura de prezentare a pachetului de documente, fiind stabilit un număr mai mic de acte. Totodată, în premieră, a fost introdusă în cadrul concursului „Marca Comercială a Anului” o nouă nominalizare„Implementarea standardelor de integritate în sectorul privat”, care este susținută de către Centrul Național Anticorupție şi PNUD Moldova. Tot în premieră, tinerii antreprenori, care doar și-au lansat o afacere, vor fi susținuți la nominalizarea „Debutul Anului”. Ediția curentă a concursului include 12 nominalizări și 11 categorii. Astfel, la nominalizarea conform criteriilor de consum se acordă premiile Aprecierea consumatorilor și Marca locală, iar la nominalizările conform criteriilor de profesionalism se acordă următoarele premii: • Debutul anului • Export • Inter • Marca Comercială Responsabilă Socială • Marca Consacrată • Marca închisă Reputație și Încredere • Rebranding • Femeia în Afaceri • Liderul Anului • Contribuție Importantă în Dezvoltarea Durabilă • Implementarea Standardelor de integritate în sectorul privat • IMM-ul favorit al anului. Conform președintelui CCI, concursul se desfășoară în două etape: realizarea unui sondaj în rândul consumatorilor și a unei analize organizată de Comitetul organizatoric, din care fac parte experți și specialiști din domeniile respective. La rândul său, directorul general al AGEPI, Viorel Iustin, a remarcat că, Marca comercială a anului este o platformă foarte reușită de a promova businessul, iar AGEPI este deschis în susținerea agenților economici și securizarea afacerilor lor prin înregistrarea mărcilor. Este important de menționat că, la concurs pot participa doar mărcile comerciale care la momentul depunerii cererii de participare sunt înregistrate și valabile pe teritoriul RM. Concursul „Marca comercială a Anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova. La ediția din anul trecut au participat 110 mărci comerciale. Totodată, astăzi a fost lansat și concursul „Premiul în domeniul calității”. Și pentru acesta dosarele de particpare de depun până la data de 1 aprilie. Premiul se decernează anual pentru obţinerea de către agenţii economici a rezultatelor semnificative şi stabile în domeniul calităţii, precum şi metodelor eficiente de management al calităţii. La acest concurs pot participa întreprinderi micro și mici cu numărul angajaților de până la 49 persoane și cu suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 25 mil. lei; întreprinderi medii cu numărul de angajați între 49-249 persoane și suma totală a veniturilor până la 50 mil. lei, precum și întreprinderi mari cu numărul angajaților peste 249 persoane și suma din venituri peste 50 mil. lei. Totodată, pot participa și întreprinderile declarate dominante pe piețe relevante. Concursul a fost lansat în anul 2014, iar la ediția din anul precedent au participat circa 50 de agenți economici. Învingătorii celor două concursuri, dar și unii participanți din cadrul Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, vor fi premiați în cadrul Galei Businessului Moldovenesc ce se va desfășura la 28 mai 2020.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.