12
03 2021
294

E-commerce: rezultate, provocări și recomandări

Anul trecut, viețile noastre și modul în care desfășurăm afacerile a fost schimbat dramatic de pandemie, iar ca răspuns la blocarea globală, economiile mondiale au adoptat comerțul electronic ca instrument de redresare a industriilor. Sectorul comerțului electronic este în creștere și în curând va găsi o aplicare largă în diverse domenii. Se estimează ca până în anul 2040 circa 95% din toate achizițiile vor avea loc online, a menționat Brian K Wittnebel, directorul-adjunct al Departamentului Creștere Economică USAID Moldova în cadrul conferinței „Sunt online. De ce nu vând?”.
 

Evenimentul a avut loc ieri, 11 martie și a fost organizat de Asociația Companiilor de Creație din Moldova (COR) și Centrul Industriilor Creative Artcor,  cu suportul USAID Moldova și alți parteneri de dezvoltare, experți în domeniul marketing și e-commerce din România și Moldova au venit cu recomandări pentru dezvoltarea e-commerce în țara noastră.

 

În cadrul conferinței participanții au aflat detalii despre conceptul e-commcerce, procesul de livrări, de distribuție,  marketplace etc. Totodată, experții au vorbit și despre tendințele în domeniul e-commerce în anul 2020, obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor, prezența brandurilor pe market place, gestionarea magazinelor online, legislație etc.

 

Reamintim că, în scopul susținerii antreprenorilor în contextul pandemiei, în țara noastră a fost implementat proiectul GoOnline inițiat COR și Artcor, fiind susținut de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid, Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare în cadrul Proiectului „Optim - Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova ''. Proiectul a fost  realizat de HELVETAS Swiss Intercooperation, Agenția de Investiții a Republicii Moldova, ODIMM și Programul UE „Măsuri de Promovare a Încrederii", finanțat de UE și implementat de PNUD.

 

Proiectul a fost lansat pe 6 aprilie 2020, prin intermediul acestuia antreprenorii având posibilitatea să beneficieze de servicii precum elaborarea unui site cu integrarea sistemelor de plăți online și/sau actualizarea paginilor vechi, crearea logo-ului potrivitafaceriilor și comunicarea pe rețelele de socializare.

 

În cadrul programului au fost înregistrate 566 de cereri atât de la întreprinderi, cât și de la prestatorii de servicii (de pe ambele maluri ale Nistrului). S-a reușit dezvoltarea produselor digitale pentru 80 de IMM-uri, fiind antrenați 35 de prestatori selectați. Domeniile de activitate ale beneficiarilor au fost: agricultură (12%), creative (12,1%), servicii (9,1%), fashion (6,1%), producere (30,3%), altele  (27,2%).

 

Recomandăm să citiți și:

Companiile IT și instrumentele e-Commerce

 

Comerțul on-line și factura fiscală

 

Autorizația de comerț în cazul site-ului destinat promovării mărfurilor, plasării comenzilor fără efectuarea plăților online

 

О праве независимого предпринимателя на осуществление деятельности посредством онлайн магазина

 

Vânzarea online a mărfurilor: prevederi juridice, contabile și fiscale.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.