22
01 2020
360

Fabricat în Moldova: „Acasă! Autentic! Autohton!”

În perioada 29 ianuarie – 2 februarie 2020 se va desfășura cea de-a XIX-a ediție a Expoziției Naționale ”Fabricat în Moldova”. Evenimentul este organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, sub patronajul Guvernului Republicii Moldova, în parteneriat cu Agenția de Investiții și Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii. În acest an la expoziție vor participa 460 de întreprinderi, dintre care circa 40 participă în premieră. Totodată, 4 companii reprezintă zona din stânga Nistrului. După cum a menționat în cadrul unei conferințe de presă președintele CCI, Sergiu Harea, participanții expoziției sunt din diferite ramuri ale economiei naționale: industria alimentară, ramura vitivinicolă, industria mobilei, industria ușoară, utilaje, tehnică și aparataje, instituții de cercetări științifice, meșteri populari şi alte domenii. Totodată, la această ediție, în premieră, se va pune accentul pe promovarea produselor eco. Astfel, se intenționează informarea consumatorilor din țară despre fabricarea acestor produse de către antreprenorii autohtoni. Tot în acest context va fi organizată și o masă rotundă, la care se va discuta despre economia „verde” și dezvoltarea ei în Republica Moldova. În același timp, în cadrul expoziției se va desfășura un vast program de afaceri care va include forumuri, seminare și prezentări de instituții. În acest sens, o serie de autorități publice, cum ar fi Serviciul Fiscal de Stat, Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Serviciul Vamal, Agenția pentru Siguranța Alimentelor, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă etc. vor prezenta antreprenorilor autohtoni, dar și celor străini, noutățile din domeniul lor de activitate. La 30 ianuarie, la Tekwill, se va desfășura Forumul Internațional de Afaceri ”Moldova 2020 – formarea viitoarei cooperări internaționale de afaceri”. La eveniment se preconizează participarea a peste 200 întreprinderi atât din Republica Moldova, cât și companii din alte zece țări. Totodată, ediția curentă a expoziției ”Fabricat în Moldova” va include și un stand colectiv reprezentat de antreprenori din România și Federația Rusă. Spațiul expozițional în acest an constituie peste 3300 m2. Expoziţia va fi amplasată sectorial și în funcție de profilul de activitate, în pavilionul central, pavilioanele 2 și 3, după cum urmează: • Pavilionul Central – întreprinderi din sectorul agroindustrial, agricol, produse alimentare și băuturi, standuri colective ale consiliilor raionale • Pavilionul nr.2 – întreprinderi industriale, producători de mobilă • Pavilionul nr.3 – companii prestatoare de servicii, instituții de învățământ, organizații nonguvernamentale, dar și meșteșugari • Zona expozițională deschisă – corturi pentru comerț cu produse apicole, agricole, catering etc. Sloganul evenimentului este „Acasă! Autentic! Autohton!”, scopul fiind susținerea producătorilor autohtoni, promovarea produselor competitive pe piața internă și externă, atragerea investițiilor, precum și intensificarea dialogul public-privat. Publicația Periodică ”Monitorul fiscal FISC.md” este partenerul informațional al evenimentului.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.