05
08 2020
409

Inventarierea patrimoniului public și înregistrarea rezultatelor acesteia în contabilitatea entităților bugetare

În rubrica „Sectorul bugetar” a revistei „monitorul fiscal FISC.md” care va ieși recent de sub tipar va fi publicat articolul elaborat de Elena Taban în care autorul se referă la inventarierea patrimoniului public și înregistrarea rezultatelor acesteia în contabilitatea entităților bugetare.

 

 
Autorul atrage atenția că o sursă importantă de informare pentru luarea deciziilor manageriale de orice nivel sunt rapoartele financiare, pentru întocmirea cărora în art.6 din Legea contabilității nr. 113/2007 sunt stipulate cerințele calitative: inteligibilitatea, relevanța, credibilitatea, comparabilitatea. Pentru îndeplinirea acestor cerințe, este necesar ca managementul organizațional să asigure funcționalitatea permanentă a metodelor și procedeelor manageriale, care asigură calitatea informațiilor prezentate de contabilitate în rapoartele financiare.

 

 
În articol publicat în august autorul dezvăluie unul din procedeele importante ale managementului - inventarierea patrimoniului public din cadrul autorităților și instituțiilor bugetare și sunt examinate următoarele aspecte:
 
  • baza legislativă, definirea, responsabilitatea managerului și regulile generale de petrecere a inventarierii patrimoniului public în cadrul entităților bugetare;
  • modul de creare a comisiilor de inventariere, procesul de desfășurare și documentare a rezultatelor inventarierii;
  • înregistrarea în contabilitate a surplusurilor și lipsurilor, delapidărilor, furturilor, deteriorărilor etc. de bunuri (active nefinanciare) depistate la inventariere;
  • înregistrarea în contabilitate a rezultatelor inventarierii activelor financiare și a datoriilor.

 

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.