18
03 2021
160

Linia de Creditare EU4Business-BERD, extinsă

Până la momentul actual peste 700 de întreprinderi mici și mijlocii din Republica Moldova, Ucraina și Georgia au beneficiat de finanțare pentru dezvoltarea afacerilor în cadrul inițiativei Linia de Creditare EU4Business-BERD, iar astăzi, 18 martie, a avut loc lansarea regională a unei noi etape a proiectului, la care aderă alte trei țări ale Parteneriatului Estic – Armenia, Azerbaidjan și Belarus.
 
Linia de Creditare EU4Business-BERD este o inițiativă comună a UE și a BERD-ului pentru a ajuta IMM-urile să finanțeze investiții care ulterior să le permită să profite de oportunitățile oferite de către Acordul de Liber schimb aprofundat și cuprinzător (DCFTA), fiind oferite credite / leasing și stimulente de recuperare a investițiilor finanțate de UE.
 
Inițiativa a oferit suport IMM-urilor și antreprenorilor din Moldova în alinierea afacerilor lor la directivele UE, noi oportunități de piață prin investiții în modernizarea proceselor de producere și prestare a serviciilor.
 
Potrivit datelor, până în luna iunie 2020 prin Linia de Creditare EU4Business-BERD în RM au fost finanțate 241 de proiecte cu o valoare totală de 40,49 mil. euro, iar un număr de 26 de proiecte cu valoarea totală de 13,35 mil. euro erau în proces de desfășurare și evaluare.
 
Structura portofoliului IMM-urilor din țara noastră beneficiare de suport din cadrul proiectului arată în felul următor: 117 proiecte reprezintă sectorul agriculturii, 39 – producere, 26 – sectorul alimentar, 3 – comerț cu amănuntul și servicii, 20 – transport, 17 – sectorul medical, 11 – restaurante și hoteluri și 8 – construcție.
 
Una din întreprinderile beneficiare de suport în cadrul Liniei de Credit este „Regina Naturii”, fondată în anul 2014 și specializată în producerea mierii ecologice, produsul fiind testat și certificat de către laboratoarele acreditate din Germania și Republica Moldova, având cea mai înaltă calitate.
După cum a menționat directorul întreprinderii, Nicanor Negru, cu suportul proiectului compania a reușit să își extindă exporturile în spațiul european, iar la etapa actuală negociază noi parteneriate în Irlanda și Anglia. Totodată, datorită inițiativei, întreprinderea a reușit să investească în dezvoltarea brandului, devenind un lider în producerea mierii în țara noastră, precum și recunoscută peste hotare.
 
 
În cadrul evenimentului de lansare a noii etape, speakerii au menționat că proiectul a fost impus să se adapteze noi realități provocate de criza pandemică. Totodată, aceștia au apreciat faptul că majoritatea IMM-urilor susținute provin din regiuni, proiectul fiind extins dincolo de capitalele statelor beneficiare.
 
Una din prioritățile inițiativei este promovarea investițiilor verzi. În următoarele zile, pe pagina inițiativei vor fi plasate condițiile și termenii pentru aplicare la noua etapa a proiectului. Astfel, IMM-urile interesate din Republica Moldova vor avea încă o oportunitate de dezvoltare a afacerilor.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.